"אם היו יותר חזירים, לא היו חברות ביצוע שפושטות רגל"

אמירתו של שר השיכון נגד הקבלנים ממשיכה להכות גלים. בועידת עיר הנדל"ן באילת, אמר מנכ"ל התאחדות בוני הארץ כי "כולם מכירים את שולי הרווח של הקבלנים. אם היו יותר חזירים, לא היינו מגיעים לחברות ביצוע שפושטות רגל

שר השיכון יואב גלנט במליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

בוועידת עיר הנדל"ן שמתקיימת בימים אלה באילת (מה יש להם מאילת?) אמר מנכ"ל התאחדות בוני הארץ, עורך הדין אליאב בן-שמעון, כי על הממשלה לשווק קרקעות גם לא במחיר למשתכן. "השנה המחירים יעלו בשמונה אחוזים", אמר בן-שמעון שהפגין את מורת רוחם של הקבלנים משר השיכון באומרו "אין קשר בין האמירה של שר השיכון ובין המציאות. כולם מכירים את שולי הרווח של הקבלנים. אם היו יותר "חזירים" לא היינו מגיעים למצב של חברות ביצוע שפושטות רגל", אמר ורמז לענקית הביצוע 'אורתם סהר' שההסכם למכירתה קיבל אתמול את אישורו של בית המשפט.

בן-שמעון רמז כי לשר השיכון אין כל השפעה על נושא הדיור. הוא אמר כי "נושא הדיור במדינת ישראל נמצא תחת מטה הדיור ולא תחת שר השיכון. מול מטה הדיור אנחנו פועלים בתיאום ושיתוף פעולה". כאמור, בן-שמעון התייחס למחיר למשתכן ואמר: "זו טעות לחשוב שהפיתרון הוא לשווק את כל הקרקעות במחיר למשתכן. זה גורם מרכזי לעליית המחירים כי צריך לתת תשובה גם לכאלה שאינם כלולים במחיר למשתכן".

• הפרויקט בצפון שמצדיק את הקביעה של גלנט שהקבלנים חזירים

• ראש בראש: הפקידות הבכירה מול שר השיכון

הוא התייחס גם להחלטת הממשלה "לייבא" חברות בנייה זרות ואמר: "חברות זה לא מה שחסר לנו. חסר לנו עובדים. בסין יש 900 עובדים על כל קומה. אין להם ממ"דים ואין להם רוחב מסדרון. הם בונים בשיטה תעשייתית אז זה מקצר את זמן העבודה. אבל הרעיון להביא חברות זרות, לא מבטיח שבתנאים של ישראל המחירים יהיו גבוהים יותר בהסוואה של טכנולוגיות בנייה חדשות. המדינה צריכה להביא עוד עובדים ולא חברות".

היועץ המשפטי של רשות מקרקעי ישראל אמר בוועידה כי "כל מי שיושב כאן באולם רוצה שהמחירים יעלו. קיצרנו את משך הזמן שלוקח לתפוס חזקה בקרקע. אנחנו רוצים להרחיב את מחיר למשתכן ואפילו על קרקעות שכבר שיווקנו בעבר אנחנו מוכנים לתת לקבלנים עד 137 אלף שקל לדירות שיימכרו לזכאים במחיר למשתכן. ומי שחושב שמדובר בתהליך קצר, טועה. אנחנו מאמינים שהמחירים יתחילו לרדת בטווח הקרוב".

כתיבת תגובה