"אני ממתין שהלקוח יחליט עבור מי להוציא חשבונית"

פקחי רשות המיסים שביקרו מאות עסקים באזור חדרה ובאזור נתניה גילו עסקים רבים שלא דיווחו על הכנסותיהם כחוק. לחלקם היו תירוצים מקוריים במיוחד. מ"לא הספקתי לרשום" ועד "זה ברח לי"

אום אל פאחם. צילום: משה שי | פלאש 90

ביקורות שערכו פקחי רשות המיסים באזורי נתניה וחדרה חשפו תמונה עגומה למדי. כ-18% מהעסקים שנבדקו באזור חדרה אינם מדווחים על הכנסותיהם כחוק. בנתניה וסביבותיה המצב קצת יותר טוב. "רק" 13% ממאות העסקים שנבדקו, אינם מדווחים כחוק.

בדיקת מסמכים עסקיים, ניירת עסקית וצילומי צ'קים במסגרת ביקורת באתר בנייה אצל קבלן טיח מערערה העלתה כי הקבלן לא דיווח על הכנסות משלושה צ'קים אותם קיבל מלקוחות שונים, בסך כולל של 21,700 שקלים. הקבלן טען בתגובה: "לא סיימתי את העבודה עבור לקוח אחד ואני ממתין ללקוח השני שיחליט עבור מי לרשום חשבונית"…

בחנות לחומרי בניין באום אל פאחם מצאו הפקחים כי בעל החנות לא רשם הכנסות בסך 13,000 שקלים אותם קיבל בצ'קים ובמזומן מלקוח אחד. בעל החנות אמר: "ראיתי במצלמות את השוטרים וקיבלתי את הצ'קים רק היום ולא הספקתי לרשום אותם".

בעל חנות לחומרי בניין בטייבה שלא רשם הכנסות של כ-60,000 שקל, הסביר לפקחים: "הקבלן חייב לי כסף ועדיין לא התחשבנתי איתו, זה ברח לי". במינימרקט בנתניה, נמצא כי בעל העסק לא רשם הכנסות בסכום כולל של 15,000 שקל. האיש טען כי הצ'קים שלא נרשמו הם החזר הלוואה של חבר שנקלע לקשיים כספיים.

ברשות המיסים אומרים כי מבצעי הביקורת נערכו כחלק מפעילות נרחבת נגד מעלימי מס והון שחור, במטרה לשפר את כושר ההרתעה, להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

 

כתיבת תגובה