אנליסטים: הדולר בדרך לשער של 3.35-3.40 שקלים לדולר

המרוויחים הגדולים: ציבור המטיילים לחו"ל שקיבלו בדיוק בזמן הזדמנות יוצאת דופן לטייל הקיץ בזול באופן יחסי, ולחסוך סכומים שיכולים להיות משמעותיים למשפחה בהשוואה לשנה שעברה

הגיע לתחתית? הדולר. אילוסטרציה: נתי שוחט | פלאש 90

הדולר המשיך במגמת ההיחלשות השבוע מול השקל וסגר את המחצית הראשונה של השנה ב-3.483 (יום ו, שער רציף) שקלים לדולר. במהלך שבוע המסחר הדולר הגיע לרמה של 3.479, שפל של שלוש שנים, בכך שבר את רף התמיכה של 3.5. הבוקר (א) נסחר הדולר במסחר הרציף בעלייה קלה ונע סביב שער של 3.497 שקלים לדולר.

מתחילת השנה השקל מציג ביצועים מרשימים מול הדולר והתחזק ביחס אליו בכתשעה אחוזים. לדברי מוטי הרוש ראש תחום המט"ח והריביות ב'איגוד נותני שירותים פיננסים מוסדרים', נחלש הדולר בשל כמה גורמים: עסקאות אקזיט שונות, עסקאות נשק, עסקאות גז וצמיחה חזקה. כל אלה גורמים ייסוף לשקל.

לדבריו, ישנה סבירות גבוהה כי בטווח הקצר הפיחות בדולר יימשך אך בטווח הארוך הפער עשוי להיסגר לאור צפי העלאות הריבית בארה"ב ובישראל (הצפי בישראל רחוק יותר) וכן בשל הפרש רמות האינפלציה השונות בין המדינות. באיגוד אומרים כי לעומת היצואנים שנפגעים משער הדולר הנמוך, ישנן מספר קבוצות שהדולר החלש מטיב עימם:

ציבור המטיילים לחו"ל קיבלו בדיוק בזמן הזדמנות יוצאת דופן לטייל הקיץ בזול באופן יחסי ולחסוך סכומים שיכולים להיות משמעותיים למשפחה בהשוואה לשנה שעברה. כרטיסי הטיסה, בתי המלון וכספי הבזבוז יהיו זולים יותר באזור ה-10% בהשוואה לשנה שעברה.

לגבי השאלה האם כדאי לטסים לחו"ל בזמן הקרוב לרכוש היום מט"ח או להמתין שיירד, הרוש ממליץ למי שמתכוון לטוס לחופשה בקרוב, לא לנסות ולתזמן את שערי המט"ח ולא לנסות להמתין שהדולר יירד עוד, אלא לקנות בזמן הקרוב היות הדולר כבר רשם ירידות משמעותיות ביחס לשנה שעברה.

הקבוצה השנייה הם היבואנים. יבוא סחורה מחו"ל יהיה זול יותר ואם היבואנים יגלגלו את ההוזלה ללקוחות, כולנו נהנה מכך. בנוסף, קניות באתרי האינטרנט השונים בחו"ל בהשוואה לשנה שעברה יהיו זולות בכ-10% לאור הפיחות בדולר. כמובן שיש גם צד מפסיד, ואלה הם היצואנים שמשלמים בשקל חזק ומקבלים תמורתו דולרים זולים. אבל את מצוקת היצואנים כולם כבר מכירים.

האיגוד מעריך כי הדולר ימשיך לשבור רמות תמיכה נוספות "ואף סביר להניח כי נראה את הדולר מתבסס באזור 3.35-3.40 שקל לדולר, רמות שלא ראינו כבר זמן ארוך". לכן ממליצים שם לגדר את הסיכון בטווח הקצר. נזכיר שבנק ישראל טרם אמר את המילה האחרונה. כך שייתכן שאנחנו לפני מפנה.

כתיבת תגובה