אסם: הפסקת שיווק טבעול בארה"ב, תרמה לירידה ברווח הנקי

אסם, ענקית המזון השלישית בגודלה בישראל, דיווחה היום על תוצאות הרבעון הראשון. סגירת פעילות השיווק של טבעול בארצות הברית השפיעה על המכירות. מכירותיה בישראל הסתכמו בכ-900 מיליון שקל

מפעל 'אסם' ברקע העיר שדרות. צילום: משה שי, פלאש 90

'אסם' ענקית המזון הישראלית שנשלטת בידי 'נסטלה' העולמית, עדיין נסחרת בבורסה של תל-אביב, למרות הצעת הרכש שפרסמה בעלת השליטה, שתביא בסופו של דבר למיזוגה בתוך חברת האם ולמחיקת מניותיה מהמסחר.

היום (א) פרסמה אסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה. מהדוחות עולה כי למרות

ירידה של 2.3% במכירות, מצליחה החברה לרשום ירידה מינורית ברווח הנקי שהסתכם ב-102.1 מיליון שקל, ירידה של 1.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

דווקא בישראל הצליחה החברה לשמור פחות או יותר על מכירותיה והכנסותיה הסתכמו בכ-900 מיליון שקל. מאידך, בחו"ל רשמה החברה ירידה במכירות. אלו הסתכמו ב-152 מיליון שקל. בעיקר לנוכח סגירת פעילותה של 'Veggie Patch' שעסקה במכירת מוצרי 'טבעול' (בשליטת אסם) בארצות הברית.

כמו הרבה חברות אחרות, אסם גם דיווחה על ירידה בהוצאותיה לתשלומי מס בישראל בעקבות הורדת מס החברות. במקרה של אסם מדובר בירידה משמעותית של 25%. הרווח התפעולי של החברה רשם אף הוא ירידה והסתכם ב-138 מיליון שקל. ירידה של שני אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

כתיבת תגובה