אפריקה: הדירוג יורד, המנייה עולה

קבוצת 'אפריקה ישראל' דיווחה הבוקר כי חברת דירוג האשראי 'מדרוג', הורידה את הדירוג לאגרות החוב שלה מסדרות כ"ו-כ"ח שבמחזור. הפסדי הענק של הקבוצה והמצב הכלכלי ברוסיה תרמו להורדת הדירוג

אביר סולטן- פלאש90

השבוע התברר כי אזהרת הרווח שפרסמה קבוצת 'אפריקה ישראל' לשנת 2015, נשאה תג מחיר של 1.7 מיליארד שקל. והנה, הבוקר דיווחה הקבוצה על הורדת דירוג לסדרות האג"ח שבמחזור (כ"ו, כ"ז וכ"ח). 'מדרוג', חברת דירוג האשראי הישראלית הורידה את הדירוג של אגרות החוב מסדרות אלו, מ-Ba1 ל-Ba3. יתרה מזו, החברה אף הודיעה כי הדירוג ייבחן בהמשך עם השלכות שליליות.

את הסיבה לכך ניתן לתלות בקשייה של קבוצת אפריקה ישראל ברוסיה, במיוחד לאור העובדה שהדבר תרם תרומה מכרעת להפסדי הענק של הקבוצה בשנה הקודמת (2015). במדרוג סבורים כי הסיכון באג"ח של אפריקה עלה בעקבות המצב הכלכלי הרעוע ברוסיה ובצורך שלה לייצר תזרים מזומנים ממקורות אחרים על מנת לעמוד בפירעון האג"ח במועדן.

אגב, חברת הבת הפועלת ברוסיה, 'אפי פיתוח', הודיעה אתמול כי בנק רוסי שהעניק לה מימון לנכסים שברשותה התריע בפניה כי מצבן של חברות בנות שנטלו ממנו הלוואה הורע. הבנק הציע לחברה לנקוט צעדים שימנעו את ההשלכות שעלולות לנבוע ממצבן של חברות אלו. חברות אלו הן חברות בנות של אפי פיתוח המשמשת כזרוע הפעילות של קבוצת אפריקה ברוסיה.

בתוך כך, אחרי שבוע של ירידות, מתאוששת הבוקר (ה) מניית אפריקה ישראל והמנייה שהתרסקה ב-30% בשבעת ימי המסחר שחלפו, מצליחה לראשונה לרשום עלייה מינורית של 1.2%. עדיין לא ברור כיצד יסתיים השבוע המסחר במנייה, אך רצף הירידות נשבר הבוקר.

כתיבת תגובה