אקזיט בתאי גזע • בעלי המניות של HBL יכולים לחייך

תשואה משמעותית לבעלי המניות: ביו-טיים תשלם לחברת בת של הדסית, חברת מסחור הטכנולוגיה של המרכז הרפואי הדסה, סכום של קרוב ל-13 מיליון דולר עבור אחזקותיה בחברה שמתמחה בטיפול בתאי גזע

הדסה עין כרם | צילום ארכיון ואילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

'הדסית ביו-הולדינגז' (HBL) ו-'BioTime' השלימו עסקת החלפת מניות ב-'Cell Cure Neurosciences'. HBL שהחזיקה בכ-20% מהון המניות של Cell Cure, מכרה את מלוא אחזקותיה ל-BioTime בתמורה ל-12.75 מיליון דולר אשר ישולמו במניות של BioTime.

חברת HBL נשלטת על-ידי סנטאורוס השקעות ועל-ידי הדסית, חברת מסחור הטכנולוגיה של המרכז הרפואי הדסה. העסקה מהווה הצפת ערך משמעותית לבעלי המניות של שתי החברות לאחר תקופה ארוכה בה תמכו בחברה.

וינסנט צ'נגוויז, יושב ראש החברה המייעצת לסנטאורוס, הגיב על העסקה ואמר כי "העסקה תניב תשואה משמעותית לבעלי המניות של HBL אחרי שנים ארוכות בהן תמכו בחברה. סנטאורוס זיהתה את הפוטנציאל של HBL בשלב מוקדם וכעת תקצור את פירות השקעתה. אנו מתכננים להמשיך להשקיע בחברות ביומד נוספות בישראל"

יושב ראש HBL, ברוך הלפרט מסר: "אנחנו שבעי רצון מעסקת החלפת המניות עם BioTime, שותפתנו זה מספר שנים. יש לנו אמון מלא בהנהלתה ובמומחיותה בטכנולוגית תאי גזע, ואנו בטוחים כי היא תצליח למסחר את המדע פורץ הדרך של טיפול תאי הגזע שפיתחו פרופ' בנימין ראובינוף וד"ר אייל בנין מהמרכז הרפואי הדסה".

מנכ"לית הדסית, ד"ר תמר רז, מסרה: "Cell Cure היא דוגמה מצוינת למדע פורץ דרך שפותח על ידי פרופ' ראובינוף וד"ר בנין שהגיע לשלבי פיתוח מתקדמים בעקבות מסחור מוצלח של הטכנולוגיה".

כתיבת תגובה