ארנונה • פטור יינתן רק לאזור שיוגדר כמקום קבוע לתפילה

במהלך דיון בוועדת הכספים בתיקון לפקודת מסי העירייה ניסו חברים בוועדה להביך את יושב הראש, גפני, שנמנה על יוזמי התיקון ואמרו כי התיקון יפעל לטובת הרפורמים. גפני לא התרגש. "שיוכיחו שיש להם בית כנסת"

גפני בוועדה (ארכיון). צילום: יואב ארי דובקביץ | פלאש 90

ועדת הכספים של הכנסת אישרה הבוקר (ג) את התיקון לפקודת מסי העירייה ומסי הממשלה. לפי התיקון לחוק יוענק פטור מתשלומי ארנונה גם לבתי מדרש ולישיבות בהם מתקיימים תפילות דרך קבע.

במהלך הדיון דרש נציג עיריית ירושלים בוועדה תוספת לתקציב העירייה. לדבריו, הכנסת מחוקקת עוד ועוד חוקים שפוגעים בקופת העירייה, אך לא פועלת להשלמת החסר.

חה"כ מיקי רוזנטל, (עבודה) התייחס ל"פרצה" בהצעת החוק, שתאפשר קבלת הפטור גם על שטחים שאינם משמשים כבתי כנסת. "בישיבות ישנם חדרים רבים ללימוד ויש גם פנימייה", אמר רוזנטל שהביע חשש כי מבנים שלמים ייהפכו "פטורים" מתשלום ארנונה. יושב ראש הועדה, חה"כ משה גפני (יהדות התורה) הנמנה בין יוזמי הצעת החוק, הפיג את חששותיו, והיועצת המשפטית של הוועדה הוסיפה סעיף להצעת החוק.

לפי הסעיף שנוסף להצעה, יוגדר בכל ישיבה או בית מדרש חלל אחד שמשמש כמקום קבוע לתפילה ורק החלל הזה ייהנה מהפטור בארנונה. חברים בוועדה ניסו להביך את גפני וטענו כי "החוק יכול לשמש גם את הרפורמים"… גפני נותר שאנן והצהיר כי החוק מיועד לכולם, כולל הרפורמים. "הרפורמים מוזמנים ליהנות מהחוק. שיוכיחו שיש להם בית כנסת שהם מתפללים ולומדים בו כל היום – וייהנו מהפטור".

כתיבת תגובה