בג"ץ הוציא צו מניעה זמני נגד החוק להגבלת שכר הבכירים

איגוד הבנקים עתר נגד החוק שאמור להיכנס לתוקף בעוד שלושה חודשים. בג"ץ קיבל את העתירה והוציא צו מניעה זמני עד לדיון שיתקיים בסוף החודש. לטענת איגוד הבנקים, עובדים בכירים יאבדו את זכויות הפנסיה שלהם

ציון קינן. המנכ"ל המתפטר של בנק הפועלים. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בג"ץ שוב מתערב בעבודתם של נבחרי הציבור. אתמול (ב) קיבל בג"ץ את עתירת איגוד הבנקים והוציא צו מניעה נגד החוק להגבלת שכר הבכירים. אמנם מדובר בצו מניעה זמני, אך יש בו כדי לעצור את כניסת החוק לתוקף שהייתה אמורה להתרחש בעוד שלושה חודשים.

איגוד הבנקים הגיש את העתירה במטרה לתקוע מקלות בגלגלי החוק. הנימוק המרכזי בגינו הוצא צו המניעה הוא כי עובדים בכירים במערכת הבנקאית יאבדו את זכויות הפנסיה שלהם לאחר שההגבלות בחוק ייכנסו לתוקפן.

הדיון בעתירה יתקיים בסוף החודש ובשלב הזה הורה בג"ץ להקפיא את החוק כך שבכירי הבנקים לא יתפטרו מחשש שהחוק יפגע בהכנסתם. החוק החדש חל על כל המערכת הפיננסית וקובע כי שכרו של עובד במערכת זו לא יעלה כל 2.5 מיליון שקל בשנה (ברוטו) ולא יהיה גבוה יותר מפי 35 משכרו של העובד הזוטר ביותר באותו מקום עבודה.

שופט בית המשפט העליון, יורם דנצינגר שקיבל את עתירת איגוד הבנקים, כתב בהחלטתו: "עובדים מסוימים במערכת הבנקאית עזבו את עבודתם, ואחרים שוקלים להתפטר מהתאגידים בהם הם עובדים מזה עשרות שנים. אין מדובר בטענות בעלמא, כאשר החשש מפני התפטרות ממשי, ומובע גם על-ידי אנשי המקצוע בשירות המדינה, בראשם המפקחת על הבנקים…".

למעשה, השופט קבע כי הצו הזמני נועד להגן על בכירי המערכת הבנקאית ולאפשר "לנהל את העתירה ללא הסכנה מפני אובדן זכויות הוותק שמרחפת מעל לראשם של העובדים הבכירים במערכת הבנקאית"…

כתיבת תגובה