בזמן שישנתם: כמאתיים מפעלים במזרח אירופה עם הכשר

מערכת הכשרות EEK תשתף פעולה עם מערכת הכשרות של בד"צ מחזיקי הדת של חסידי בעלזא. נשיא ועידת רבני אירופה שעומדת מאחורי EEK נועד עם האדמו"ר מבעלזא שליט"א | צפו בסרטון

ביקור המשלחת בחצר בעלזא. צילומים: אלי איטקין

מערכות הכשרות EEK, ו'בד"צ מחזיקי הדת' של חסידי בעלזא ישתפו פעולה בתחומי הכשרות באירופה. בשבוע שעבר נועד נשיא ועידת רבני אירופה, הרב פנחס גולדשמידט עם האדמו"ר מבעלזא שליט"א בביתו בירושלים.

במשך כשעה ארוכה התעניין האדמו"ר בפרטי הנושאים היהודיים והדתיים העומדים על הפרק באירופה. הרב גולדשמידט גולל בפניו את התפתחות הדת ברוסיה והתמורות החשובות שהתחוללו כאשר כיום יש ברוסיה קהילות קודש רבות השומרים על קלה כבחמורה.

במוסקבה בלבד קיימים כארבעים בתי כנסת פעילים. "יש היום צימאון אדיר לשמוע את דבר ה' ואם היה אפשר לגייס עוד ועוד אברכים המוכנים לצאת לשליחות קודש זו היה ניתן לפעול עוד ועוד", אמר הרב לאדמו"ר והוסיף: "אם ההתמודדות הראשונה שלי כשהגעתי לברית המועצות דאז, בשנת תש"ן, הייתה שלא לאפשר הפעלת רמקול בשבת וישיבה מעורבת בבית הכנסת, הרי שכיום ברוך השם ההתמודדות היא להשיג עוד ועוד אברכים ומשאבים כדי לקיים מוסדות תורה בתי ספר תלמודי תורה וישיבות על טהרת הקודש".

1 2

מעניין במיוחד החיבור בין מערכת הכשרות של בד"צ מחזיקי הדת למערכת הכשרות שמפעילים רבני הוועידה במזרח אירופה. מערכת הכשרות של קהל מחזיקי הדת מעניקה כשרות לכמה מחברות המזון הגדולות בארץ ובהן 'תנובה', 'קבוצת נטו', משחטות שמספקות כ-300 טון בשר עופות בחודש, רשת 'שופרסל', 'יד מרדכי' ועוד.

מערכת הכשרות של ועידת רבני אירופה נועדה לספק את צרכי הקהילות הצורכות כשרות ברמה גבוהה. והיא מעניקה כשרות למסעדות, שירותי קייטרינג ובתי מלון ברחבי אירופה. "בשנים האחרונות זיהינו התעוררות בשוק המזון לייצוא, במיוחד ממדינות חבר העמים. ונוצר צורך בלווי מקצועי לחברות אלה. כיום, בתום כשנתיים מאז הקמנו את המערכת, אנו מעניקים פיקוח כשרותי לכמאתיים מפעלי מזון ובהם חברות ענק כמו; פסיפסקו. שוופס. קארגיל. אורקלא ועוד", אמר הרב גולדשמידט. מתברר כי בעקבות העובדה שארצות הברית העניקה למפעלים ממזרח אירופה הקלות במכס, קיימים היום עשרות מפעלים שצורכים כשרות ליצוא.

3 4 5 6 7 8

כתיבת תגובה