ביקורת מס בעפולה – 14% לא רשמו הכנסות

מבין 190 הנבדקים מפעל אלומיניום, צהרון, עסק לנגררים, ועוד.

ביקורת מיסים shutterstock

אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מבצע ביקורת בעפולה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עפולה,  נערכו 190 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 14% מהם לא רשם הכנסות כדין.

בעסק לייצור אלומיניום במגדל העמק גילו המבקרים הכנסות שנתקבלו כמקדמה בסך 15,000 שלא נרשמו בספרי העסק. בעל העסק הסביר "אני צריך לחפש אצל הרואה חשבון איפה זה רשום". בצהרון בעפולה נתגלו ארבעה צ'קים בסכום כולל של כ- 10,000 ₪. מפעילת המקום הסבירה "קיבלתי מהלקוחה צ'קים בתחילת השנה על סוף שנת 2017, ואלו צ'קים לחודשים הבאים, לא הספקתי עדיין לרשום".  מבדיקת הזמנות ותשאול לקוח, עולה כי בעסק לייצור נגררים באזור לא נרשמו הכנסות של 3200 ₪. בעל העסק טען "לא יודע למה לא רשום". באטליז בבסמת טבעון גילו המבקרים כי לא נרשמו הכנסות שנתקבלו באשראי. בעל העסק טען "לא ידעתי שצריך להדפיס כרטיסי אשראי".

בקונדיטוריה באחד מהכפרים באזור נמצא צ'ק מתחת למגירת הקופה בסך 1900 ₪ שלא נרשם בספרים. בעל העסק הסביר "העובד לא יודע להדפיס". מתשאול לקוחה הלומדת נהיגה אצל מורה מעפולה עולה כי הוא לא רשם הכנסות של כ- 1000 ₪ ובנוסף נמצא אצלו צ'ק לא רשום בסך 600 ₪. המורה השיב "לא יודע ממי קיבלתי את הצ'ק והמזומן, צריך לבדוק". בחנות תכשיטים בעפולה לא נרשמו שני צ'קים בסכום של 1000 ₪. בעל החנות הסביר "קיבלתי את הצ'קים מחנות תכשיטים אחרת לה אני מבצע תיקונים". מתשאול תלמידת נהיגה באום אל פחם עולה כי המורה לא רשם 200 ₪. המורה הסביר "מיהרתי לשירותים".

פעילות הביקורת באזור נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

כתיבת תגובה