בית המשפט אישר את מכירת רשת 'מגה' ל'יינות ביתן'

עם השלמת העסקה שזקוקה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ונושי הרשת, תהפוך 'יינות ביתן' לרשת השיווק השנייה בגודלה בישראל עם מחזור מכירות של כשישה מיליארד שקל בשנה. ההסתדרות מברכת

יוצאים לדרך חדשה. מגה. צילום: ליאור מזרחי. פלאש 90

עובדי 'מגה' נושמים לרווחה. בית המשפט המחוזי בלוד קיבל את עמדת נאמני הרשת ואישר את עסקת מכירתה ל'יינות ביתן' למרות התנגדותם הקולנית של שניים מהמתמודדים במכרז, רמי לוי ומוטי בן-משה.

בשבוע שעבר המליצו נאמני מגה הנמצאת בהקפאת הליכים לבית המשפט לקבל את הצעתה של רשת 'יינות ביתן' לרכישת מגה כולה כמקשה אחת תמורת 400-450 מיליון שקל. למכרז לרכישת מגה שנסגר מספר ימים קודם לכן, הוגשו שש הצעות. הצעתה של יינות ביתן היא הגבוהה ביותר.

בתגובה עתר איש העסקים מוטי בן-משה לבית המשפט בטענה כי הצעתו טובה בהרבה מההצעה שהניחה יינות ביתן לפתחם של הנאמנים. בן-משה טען כי בעוד שהצעתו כוללת פיתרון לנושי מגה, הצעתה של יינות ביתן אינה מחייבת את אישורם של הנושים. כלומר, גם אם אלה יבחרו להתנגד לעסקה, תרכוש יינות ביתן את ה"פעילות" ללא החובות.

אך נוסף על-כך, טען בן-משה כי ליינות ביתן אין את המקורות הדרושים למימון העסקה. לטענתו זו הצטרפו גם בנק 'הפועלים' ובנק 'מזרחי טפחות' שבאי כוחם טענו כי קיום התמחרות נוספת בין המציעים עשוי לשפר את ההצעות הקיימות ואף להגדיל את התשלום לנושים. בבנק מזרחי טפחות אף הגדילו וטענו כי יש להעדיף את עמדת הכונס הרשמי הגורסת כי הסכם המכירה טעון את אישורם של נושי החברה.

במקביל, הצטרף מתמודד נוסף במכרז למבקרי החלטת הנאמנים. המתמודד, רמי לוי שביקש גם הוא לרכוש את הרשת, הציע לשפר את הצעתו והצהיר כי יציע סכום גבוה יותר מהסכום אותה הציעה רשת יינות ביתן.

כאמור, היום (ב) קיבל בית המשפט את עמדת הנאמנים וקבע כי הרשת תימכר ליינות ביתן. בהסתדרות שיום קודם לכן חתמה עם בעלי יינות ביתן הסכם קיבוצי עבור 3,500 עובדי מגה, הביעו קורת רוח מהחלטת בית המשפט.

יושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "הערב אפשר לברך על המוגמר ולומר בלב שלם – הצלנו את רשת מגה! הבאנו בשורה ל-3,500 משפחות ולענף הקמעונות בישראל. זה היה מסע קשה בראש ובראשונה לעובדי מגה וליו"ר הוועד אלי אייל שגילה מנהיגות לאורך כל הדרך בגבורה ובנחישות רבה. עובדי מגה יכולים להיות בטוחים במקום עבודתם. אני סמוך ובטוח שהרשת תצעד אל עבר ההצלחה".

בית המשפט הורה לרשות ההגבלים העסקיים לגבש בתוך שבועיים את עמדתה אודות העסקה. שכן עם השלמתה תהפוך רשת יינות ביתן לרשת המזון השנייה בגודלה בישראל עם מחזור מכירות של קרוב לשישה מיליארד שקל.

נציג הממונה על ההגבלים העסקיים טען בדיון כי הרשות זקוקה לשישה שבועות על מנת לעמוד על כל היבטי העסקה, אך השופט לא קיבל את דבריו וקבע כי הרשות תציג את עמדתה בתוך שבועיים בלבד. בנוסף קבע בית המשפט כי המכירה מותנית בהסכמת הנושים והורה לקיים אסיפת נושים לאישור העסקה.

כתיבת תגובה