בית שמש על ראש שמחתם: 13000 ילדים משתתפים בקייטנת הפסח

צוות מתנ"ס 'גוונים' שמוביל ומפעיל את מערך הקייטנות בפועל, הפיק חוברת תוכן אטרקטיבית לבתי הספר ולגנים- 2 חוברות שונות, מותאמות גיל.

בית שמש במקום ה-2 בארץ: 13000 ילדים משתתפים בקייטנת הפסח

ראש העיר משה אבוטבול יחד עם סגן ראש העיר הממונה על המתנ"סים שמואל גרינברג ומחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך ערכו סיור בקייטנות ושמעו את השבחים על היוזמה ועל רמת הביצוע הגבוהה

זה לא מובן מאליו: לא לפני זמן רב הכריז שר החינוך נפתלי בנט על יוזמת בתי הספר של חודש ניסן, השתתפות משרד החינוך במימון הקייטנות לילדי הגנים ולתלמידי כיתות –א-ג בבתי הספר.
היוזמה שהגיעה תוך כדי תהליך התקבלה בפליאה בערים רבות בארץ שהחליטו לאמץ את היוזמה למחצה ולשלישי ולרביע, אבל לא כן בית שמש, בבית שמש החליטו להרים את הכפפה ולמרות הקושי וסדר זמנים קצר החליטו להיכנס לעובי הקורה ולקיים את המסגרת הזו שמקילה על ההורים ומשמחת את התלמידים בכמה שיותר מסגרות שרק ניתן.

סגן ראש העיר וממונה המתנ"סים בעיר שמואל גרינברג רתם את המתנ"סים ויחד עם מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך, הבינו את החשיבות ואת הנחיצות שיש בדבר ועל ההקלה האמיתית שיכולה להיות מכך לציבור ההורים בתקופה של ערבי פסחים, ויחד עמלו בשיתוף פעולה להוציא את התוכניות מהכוח אל הפועל, ומה שיותר חשוב לא להפוך את הקייטנה לשמרטפייה, אלא להפיק משהו איכותי מאתגר ומעניין.

הידיעה על כך שבבית שמש מתכוונים לקחת את הדברים ברצינות הביאה לכך שגם ההורים היו שותפים בעניין, ובתוך פרק זמן קצר נרשמו למיזם 13.000 תלמידים, ובכך בית שמש מגיעה למקום ה-2 בארץ באחוז הנרשמים לקייטנות.
שביעות הרצון של הציבור מהיוזמה, הינו תוצאה של שילוב כוחות בין אגף החינוך ומתנ"ס גוונים שעשו כל מאמץ ועבדו במשותף כדי להביא לקיומן של כמה שיותר מסגרות קייטנה במרבית המוסדות בעיר, כאשר המטרה היא לספק מסגרת חינוכית בטוחה לילדים בערב פסח, ימים עמוסים וטרודים ולאפשר להורים היערכות רגועה לחג עם ידיעה שהילדים נמצאים בידיים טובות ואחראיות.

צוות מתנ"ס 'גוונים' שמוביל ומפעיל את מערך הקייטנות בפועל, הפיק חוברת תוכן אטרקטיבית לבתי הספר ולגנים- 2 חוברות שונות, מותאמות גיל. החוברת נשלחה לכל המוסדות בצירוף מדריך למורה ודיסק שמע המלווה אותה. הילדים לומדים, שומעים, ממלאים את דפי העבודה ונהנים מחלון זמן איכותי במהלך היום. החוברת מחולקת לחמישה ימים, כאשר בכל יום נלמדים נושאים מסוימים וישנן עבודות מעניינות סביב נושאים אלו.
מערך הקייטנות החל לפעול כבר ביום חמישי בשבוע שעבר, וביום ראשון השבוע נערך סיור ע"י ראש העיר משה אבוטבול יחד עם סגן ראש העיר ויו"ר הנהלת המתנסים שמואל גרינברג ומחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך, בכמה וכמה מוקדים של הקייטנות, ועמדו מקרוב לראות איך הפעילות מתבצעת הלכה למעשה, ושמעו מהילדים איך הם מרוצים ושמחים להגיע לקייטנה. אל הסיור התלוו עמית קדמון מנכ"ל המתנס"ים בבית שמש ומנחם ברוכמן סגן מנהל אגף החינוך בעירייה.

ראש העיר משה אבוטבול אמר בתום הסיור כי "אני שמח ונרגש לפגוש כל כך הרבה ילדים שנמצאים בתוך בתי הספר והגנים בימים הללו. במקום לראות אותם בחוץ, בגינות וברחובות, הם כאן במסגרת מסודרת של קייטנה עם צוות אחראי ועם פעילות משובחת. תודה לאגף החינוך ולמתנ"ס על העבודה הקשה למען ילדי העיר. אין ספק שחג הפסח ייכנס השנה בתחושת חירות אמיתית בזכות הקייטנות הללו!"

סגן ראש העיר שמואל גרינברג אמר "המתנ"ס מוביל בגאון זו הפעם השנייה את פרויקט הקייטנות בכל העיר בית שמש. הפעלת הפרויקט באמצעות המתנ"ס מאפשרת ראייה ממוקדת של צרכי העיר ובניית חומרי תוכן מיוחדים לטובת ילדי בית שמש. אני מברך על שיתוף הפעולה המוצלח הזה עם אגף החינוך בראשות ידידי ישעיהו ארנרייך, שמוכיח את עצמו ובעז"ה ימשיך גם הלאה לשמחת לבם של ילדי העיר".

את דברי הברכה סיכם מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך באומרו כי "אגף החינוך שמח להוביל את פרויקט הקייטנות בבית שמש. ישנן רשויות שלא הצליחו להרים את הפרויקט או מפעילים אותו חלקית בלבד. בית שמש מתכבדת להיות במקום השני בארץ באחוז הנרשמים, וזו תוצאה של מעורבות עמוקה של אגף החינוך לאורך כל תהליך ההיערכות וההפעלה של הקייטנות. תודה למתנ"ס על הפעלת הפרויקט ברצינות ובאחריות".
בסיום הדברים הובעה הערכה לכלל המוסדות, הנהלות בתי הספר ותלמודי התורה, וכן רשתות הגנים שהצטרפו למאמץ, והתגייסו כדי להפעיל את הקייטנות עבור התלמידים שלהם. ברור שלא קל לפעול בימים אלו של ערב חג, לפתוח את המבנים, לגייס צוות ולהתעסק בכל מה שקשור לקייטנה, אבל ניכר כי מנהלי מוסדות החינוך בעיר רואים את טובת הילדים מול העיניים, ובניגוד לערים אחרות לא מעטות בהם הוחלט שלא לפתוח קייטנות בשל הקושי, הם כאמור אמרו "כן" וסייעו להצלחה הגדולה, ועל כך ראויים הם לכל הערכה.

כתיבת תגובה