בכירים במכון לב נעצרו בחשד לעבירות מס

אתמול עצרה רשות המיסים את קולב סנפורד יו"ר חבר הנאמנים של מכון לב, ואת מנחם שטיינר הרקטור במוסד, בחשד לעבירות מס במאות אלפי שקלים.

עבירות מס shutterstock

חשד לעבירות מס ב'מכון לב': אתמול (ב') עצרה רשות המיסים את קולב סנפורד יו"ר חבר הנאמנים של מכון לב, ואת מנחם שטיינר הרקטור במוסד, בחשד לעבירות מס. ע"פ החשד שילם סנפורד לשטיינר מאות אלפי שקלים בעבור שירותי ייעוץ עבור החברה שבבעלותו "סנפורד ט. קולב" למרות שכלל לא ניתנו שירותים כאלו. בתמורה, שטיינר סייע לסנפורד בכך שקיבל תלושי שכר בעבור עבודה שלא בוצעה מעולם, דבר אשר אפשר לסנפורד להצהיר בדוחותיו על הוצאות השכר כ"הוצאה". ביהמ"ש הורה על שחרורם של השניים בערבות.

על פי בקשת המעצר שהוגשה לביהמ"ש, על פי החשד, עו"ד סנפורד המשמש כיו"ר חבר הנאמנים של מכון לב, שילם בשנים 2015-2014 סכום של כ-700 אלף שקל כשכר לשטיינר, המשמש כרקטור במכון לב, בעבור שירותי ייעוץ שבפועל לא ניתנו כלל, והוצאות שכר אלו נדרשו בדוחות החברה של סנפורד. שטיינר, נחשד בכך שסייע לסנפורד בכך שקיבל תלושי שכר, ואף מילא טפסי 101 בשנים 2015-2014, בעבור עבודה שלא בוצעה מעולם. על פי הנטען בבקשת המעצר, דבר זה איפשר לסנפורד לדרוש את הוצאות השכר כהוצאה בדוחותיו.

החקירה שהחלה כסמויה עברה לשלב הגלוי שלה אתמול, עם מעצרם של השניים וחקירתם, ובמסגרתה הודה סנפורד כי שטיינר לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום אותו קיבל. כמו כן, מבקשת המעצר עולה, כי סנפורד מסר בחקירתו כי הסכום ניתן לשטיינר כשכר בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקידו כרקטור במכון לב. עוד עולה מבקשת המעצר כי גם שטיינר הודה בחקירה כי לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום שקיבל מסנפורד.

כשנשאל עו"ד סנפורד, יו"ר חבר הנאמנים של המכון, בחקירתו בנוגע למהות התשלום ענה, כי "בסופו של דבר למרות שזה לא היה הכוונה הראשונית, מנחם שטיינר קיבל משכורת בלי שבפועל עשה כלום. זו האמת". כששטיינר נשאל לגבי השירות שניתן בעבור התשלום ענה "לא סיפקתי שירות . לא הייתי במשרדו אף פעם".

כתיבת תגובה