בכיר אוקראיני ביקר במתקן "הסודי" להנפקת דרכונים ביומטריים

התנועה לזכויות דיגיטליות: שוב הוכח שהמדינה מזלזלת בתיעוד הביומטרי שלנו כאשר היא מאפשרת לזרים שלא עברו הסמכה ביטחונית להתקרב למאגר הביומטרי. בתנועה קוראים לשר הפנים למחוק את הנתונים הביומטריים

פיילוט המאגר הביומטרי השנוי במחלוקת ממשיך לפעול. לפני כשלושה חודשים אישר שר הפנים את הארכת מועד פעילותו עד לסוף השנה האזרחית.

באחרונה ביקר ראש מנהל האוכלוסין האוקראיני במתקן בו מופקים הדרכונים הביומטריים. ל'ביזנעס' נודע כי לא מדובר בביקור היחיד, וכי היו "מכובדים" נוספים שביקרו במתקן  המוגדר "סודי" ודורש סיווג ביטחוני מתאים.

בתגובה לביקורו של הבכיר האוקראיני אומר עורך הדין יהונתן קלינגר, היועץ המשפטי של 'התנועה לזכויות דיגיטליות' כי: "מדינת ישראל שוב מזלזלת בנתונים הביומטריים שלנו, כאשר היא מאפשרת לזרים אשר לא עברו הסמכה ביטחונית, להתקרב לנתונים הביומטריים של אזרחי ישראלי ומוכיחה שוב שהנתונים הביומטריים שלכם הם הפקר".

בתנועה לזכויות דיגיטליות קראו לשר הפנים "לפעול מיידית בנושא הזה ולהגן על פרטיותם של אזרחי ישראל על ידי מחיקת הנתונים הביומטריים המוחזקים במאגר הביומטרי. כמו כן, לבדוק האם נפרצה חומת ההגנה על הנתונים שכבר נצברו. זוהי הוכחה נוספת לכך שכל דקה שמדינת ישראל מחזיקה את המאגר הביומטרי מעצימה את הסיכון בו היא מעמידה את אזרחיה".

אנשי התנועה קוראים לכל מי שעדיין לא התפתה למסור את פרטיו הביומטריים, לא לעשות זאת. "אנו קוראים למי שלא נכנס עדיין לניסוי, לסרב להיכנס למאגר ולהצטרף ל-70% ממבקשי תעודות הזהות והדרכונים שכבר עשו כך", אמרו בתנועה.

כתיבת תגובה