בלעדי: בג"צ הורה למשרדי האוצר והשיכון להגיב על אפליית החרדים

כפי שנחשף אתמול ב'ביזנעס', עו"ד נתן רוזנבלט הגיש בקשה למתן צו ביניים נגד הגרלת מחיר למשתכן הנוכחית, וכעת הורה בג"צ למדינה להגיב עד ליום ראשון הקרוב על טענת האפלייה נגד המגזר החרדי

בית המשפט העליון צילום פלאש 90

פרסום ראשון: בג"צ הורה למשרדי האוצר והשיכון להגיב עד ליום ראשון הקרוב על הבקשה למתן צו ביניים שהגיש נגדם עורך הדין ר' נתן רוזנבלט שביקש לעצור את הרישום להגרלה הגדולה של מחיר למשתכן הנוכחי. או לחילופין, שלא לערוך את ההגרלה בפועל, עד להחלטה אחרת של בית המשפט.

בנימוקים לבקשה מפרט רוזנבלט כי מצד אחד אכן נרשמי סדרה ב' יוכלו הפעם להתמודד בהגרלה אבל "אלא שההגרלה תיערך לחברי סידרה א' בלבד. ורק במקרה שתיוותרנה דירות לאחר סיום ההגרלה. אז, ורק על דירות אלו, תיערך הגרלה עם משתתפי סידרה ב'".  

חשוב לציין, כי נדיר שנותרות דירות לאחר ההרשמה המסיבית של סידרה א'. וגם המקרים הנדירים הם במקומות חסרי ביקוש או במספרים נמוכים במיוחד. כך שהאפליה זועקת לשמיים.

לאור זאת מבקש עו"ד רוזנבלט מבית המשפט העליון להורות על הקפאת ההגרלה הגדולה של דצמבר, עד להחלטה אחרת בנדון.  "יש לציין כי פעולה כזאת לא תסב כל נזק לאף אדם או גוף בישראל (להערכת העותר, העוסק בתחום, כמעט כל הדירות ממילא במצב של טרום היתר בניה). לעומת זאת, אי עצירת ההגרלה עלולה לגרום נזק בלתי הפיך לכעשרת אלפים משפחות בישראל", נכתב בבקשה, "או לחילופין, מתבקש בית המשפט להורות, על אי עריכת ההגרלה בפועל. באופן שהיא תוכל להיפתח מחדש, אם וכאשר יחליט כך ביהמ"ש".

כאמור, בג"צ הורה למדינה להשיב על הטענות עד ליום ראשון הקרוב.

2 תגובות ל: "בלעדי: בג"צ הורה למשרדי האוצר והשיכון להגיב על אפליית החרדים"

  1. אין שום אפליה . אין שום קשר בין חרדים לסדרה א או ב זה תלוי אך ורק עד איזה תאריך נרשמת. לא משנה מי אתה. אני חרדי מסדרה א שעדיין לא זכה
    ואני מכיר הרבה חרדים אברכים מסדרה א שכבר זכו … מי שהפלה פה זה התקשורת החרדית שלא פירסמה כלום על מחיר למשתכן בתחילתו . וזה נטו בגלל
    אינטרסים של יזמים שמפרסמים אצלם (חוץ מהפלס) …קשוט עצמך תחילה … ואל תזיקו לאנשים שכבר שנתיים וחצי מחכים לזכות….

  2. לא מבין מאיפה הוא לקח את זה שאין חרדים מסידרה א
    הוא פשוט מזיק בידיים לכל אלו שנרשמו מספיק מוקדם (בכל העיתונים החרדים היה רשום שההרשמה לסדרה א עומדת להיסגר ושלא יבלבל בשכל)
    מי שסובל מאפליה הם החרדים מסדרה א, שאילו היו חילונים היו כבר זוכים מזמן כי להם לא פתחו כל הזמן גם לסידרה ב ונתנו לסדרה א לזכות קודם.

כתיבת תגובה