"במקום להוריד מיסים, הפנו את עודפי המיסים להוזלת הדירות"

יושב ראש סיעת יהדות התורה בכנסת, ממשיך לדרוש מהאוצר להכניס יד לכיס ולפעול להורדת מחירי הדיור. "שר האוצר רוצה להוריד מיסים כי יש עודף בהכנסות המדינה. עליו להפנות את העודפים, אם ישנם, להורדת מחירי הדיור"

מוזס בפעולה. צילום: אביר סולטן, פלאש 90

מליאת הכנסת ציינה היום (ג) את יום הדיור הציבורי. במסגרת הצעות לסדר, פנה יושב ראש סיעת יהדות התורה, חה"כ מנחם אליעזר מוזס לשר הבינוי, חה"כ יואב גלנט (כולנו) ואמר כי רק הורדת המיסוי ממרכיבי הדיור ומוצריו, יביאו להתחלת הליך של הוזלת הדירות ומתן מענה למחוסרי דיור.

מוזס תקף בדבריו את תכנית שר האוצר שפורסמה בימים האחרונים, לפיה ייגבה ממחזיקי שלוש דירות ומעלה מס חדש בסך 1,000 שקל בחודש. הוא אף התייחס לדיווחים לפיהם מתכוון שר האוצר להפנות עודפי גבייה לטובת הפחתת מס החברות.

"שר האוצר הודיע, כי הצטברו עודפי גביה של ארבעה מיליארדי שקלים, והיות וכספי המיסים שייכים לציבור, הרי שכשיש עודפים חובתנו להחזירם לו, ואשר על כן, יופחת מס ההכנסה לעובדים ויופחת מס החברות. מילא הורדת מס על שכר העובדים, זה בגדר כסף שחוזר לציבור. אבל הורדת מס החברות לעשירים? זו ממש לא "החזרה לציבור"! להיפך. זו הקלה לעשירים בלבד", אמר מוזס והוסיף:

"אם באמת רוצים להחזיר לציבור, על האוצר לחדש בעזרת כסף זה את פרויקט 'מענקי מקום' או 'הלוואות מקום' למחוסרי דיור. זה גם יעודד את ההתיישבות בפריפריה וגם יפתור בעיה למחוסרי הדיור. ובכלל", אמר מוזס, "אני קורא שוב ושוב לשר האוצר להוזיל את המיסים ממוצרי וחומרי הבניה, מאחר ומרכיב המיסוי מגיע עד ל-65% מעלות דירה. הורדת המיסוי על רכיבים אלו תביא להוזלת מחירי הדיור באופן מיידי!".

כמו רבים אחרים, תקף מוזס בחריפות את הרעיון להטיל מס על בעלי שלוש דירות ומעלה. "מה התועלת בצעד הזה. בעלי הדירות יגלגלו את המס החדש על כתפי השוכרים ומה הועילו חכמים? בא לתקן ונמצא מקלקל", אמר מוזס.

כתיבת תגובה