בש"ס מאיימים: אם יבוצעו עבודות בשבת "נשקול את צעדינו"

שוב – חילולי שבת; שוב – בעבודות על הרכבת: חבר-הכנסת יואב בן-צור שלח מכתב חריף למנכ"לית משרד התחבורה ולמנכ"ל העבודה והרווחה, על רקע הכוונה לבצע בשבת הקרובה עבודות תשתית במסילות הברזל

חבר הכנסת יואב בן צור והשר אריה דרעי במליאת הכנסת. צילום: מרים אלסטר | פלאש 90

בעקבות כוונת רכבת ישראל לבצע עבודות תשתית בשבת הקרובה, ל' בסיוון (24.6) ובשבת הבאה ז' בתמוז (1.7), במסילות הברזל שבין תחנות באר-שבע צפון, באר-שבע מרכז ודימונה – מאיימים חברי-הכנסת יואב בן-צור ומיכאל מלכיאלי מש"ס: "נשקול את צעדנו".

במכתב ששיגרו בצהריים למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ולמנכ"ל משרד העבודה והרווחה ד"ר אביגדור קפלן, כתבו השניים: "נדהמנו לגלות שבכוונת רכבת ישראל לבצע עבודות תשתית בעיצומם של השבתות הקרובות. מדובר ברמיסה גסה של כבודה של השבת, בהפרת סטטוס-קוו ובצפצוף ארוך ומתמשך של רכבת ישראל על החוק ועל נהלי היתרי העבודה בשבת, אשר מצומצמים למקרים שבהם יש פיקוח נפש.

הדבר חמור שבעתיים לנוכח הפגישות שקיימנו אך לפני ימים ספורים, ובהם הוסכם והובטח לנו כי עבודות התשתית ברכבת ישראל תיפסק ו/או תצומצם למקרים חריגים בהם יש חשש לפיקוח נפש, כמתחייב עפ"י חוק ועפ"י הנהלים הקבועים למתן היתר עבודה בשבת".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

לטענתם חברי-הכנסת מש"ס, "מבירור שערכנו במשטרת ישראל הוברר לנו כי לא ניתן כל היתר על-ידי המשטרה לעבודות המתוכננות בעיצומה של השבת, ומשכך אין כל סיבה או הצדקה לביצוע העבודות דווקא ביום השבת. אי לכך אנו פונים אליכם בדרישה ברורה וחד משמעית, להורות לאלתר על ביטול התוכניות לבצע עבודות בשבת, ולו למצער לנוכח הסיכומים שסוכמו בפגישות שקיימנו בנושא זה".

בסיום המכתב, הם מאיימים כי "לאור הנסיבות וביתר שאת לנוכח ההפרה הבוטה של הסיכומים כאמור, במידה ואכן העבודות תתבצענה בשבת נאלץ לשקול את צעדינו בהתאם להנחיית מועצת חכמי התורה שליט"א.

כתיבת תגובה