בנק הפועלים מרחיב את הסיוע לעסקים קטנים שנקלעו לקשיים

'פועלים להבראה', הפרויקט שהשיק הבנק לפני כשנתיים סייע לעשרות אלפי לקוחות פרטיים לאזן את חשבונם בבנק לאחר שנקלעו לקשיים. לנוכח הנתונים החליטו בבנק להרחיב את הסיוע גם לעסקים קטנים בקשיים

בנק הפועלים מדווח הבוקר כי בכוונתו להרחיב את הטיפול בלקוחות שנקלעו לקשיים גם למגזר העסקים הקטנים. זאת במסגרת הפרויקט המהפכני 'פועלים להבראה'. לדברי הבנק, המהלך מתבצע בעקבות הצלחתו בטיפול בלקוחות פרטיים שנקלעו לקשיים, במסגרת יחידה ייעודית לטיפול בלקוחות כאלה, שהוקמה לפני כשנתיים.

בדיווח נכתב כי המהלך הוביל לירידה דרמטית של חמישים אחוזים במספר החשבונות של לקוחות פרטיים שמועברים לגבייה. לנוכח הנתונים הוחלט כאמור להרחיב את פעילות היחידה גם לעסקים קטנים, המטופלים על ידי מערך הסניפים של הבנק.

במסגרת פועלים להבראה מטופלים כיום עשרות אלפי לקוחות פרטיים של הבנק, במטרה להגביר את הסיכויים שלהם להשתקם. במסגרת זו יצר הבנק קשר עם עמותות 'פעמונים' ו'נושמים לרווחה', הממשיכות את הטיפול בלקוח ובמשפחתו ומסייעות לו לנהל את ענייניו הכספיים עד שיגיע לאיזון.

רונן שטיין, המשנה למנכ"ל והממונה על החטיבה הקמעונאית בבנק הפועלים, הסביר: "כאשר לקוח נקלע לקשיים, היעד המרכזי שלנו הוא לסייע לו בייצוב חשבונו, תוך ביצוע מהלכים מוסכמים ומשותפים עמו. גישה זו דורשת מהבנקאים להבין את המצוקות והקשיים של הלקוחות וליצור אמון הדדי שיתרום לנכונות המשותפת למימוש הפתרונות, על אף הקשיים. הגישה הזו זוכה בשנתיים האחרונות להצלחה מרשימה בקרב לקוחות פרטיים, ואני בטוח כי היא תוכל לתת מענה גם לבעלי עסקים קטנים שנקלעים לקשיים".

דנה יגרמן, מנהלת האשראי הקמעונאי והאישה שמאחוריה יוזמת פועלים להבראה, אמרה כי "ההצלחה הגדולה של הפרויקט היא בגישת השיתוף עם הלקוחות מתוך הקשבה, הבנה ורצון משותף למציאת פתרונות ללקוח בגישה מכילה ויצירתית. גישה זו הביאה, מעבר לתוצאות המרשימות, לשביעות רצון גבוהה של הלקוחות – וזו הצלחתנו".

היחידה המיוחדת שהקים הבנק מטפלת בלקוחות שמתקשים להחזיר את חובם, תוך דיאלוג שוטף, ליבון הצרכים והקשיים, מתן כלים, העצמה ותמיכה. המטרה היא למצוא פתרון מתאים בשיתוף עם הלקוח, כדי להימנע מתהליכי גבייה. היחידה פועלת בשיתוף פעולה עם מערך הסניפים באמצעות בנקאים מומחים, הן ביחידה והן בסניפים, שעברו הכשרה ייעודית לטיפול בלקוחות בקשיים.

 

כתיבת תגובה