בנק ישראל התערב במסחר והדולר מתאושש הבוקר

בנק ישראל רכש אתמול, אחרי סגירת השער היציג, כ-300 מיליון דולר ותרם להתאוששות הדולר שנסחר הבוקר סביב שער של 3.68 שקלים לדולר. אפקט נאום טראמפ: מדד דאו-ג'ונס נסגר אמש על 21,116 נקודות

דולר - שקל. צילום: Suprun Vitaly | שאטרסטוק

התיקון בדולר היה צפוי והבוקר (ה) הוא מטפס כלפי מעלה ונסחר סביב שער של 3.68 שקלים לדולר כאשר אך אתמול נסגר השער היציג על 3.632 שקלים לדולר. השער הנמוך ביותר שנרשם בשלוש וחצי השנים האחרונות.

לאחר קביעת השער היציג רכש בנק ישראל כ-300 מיליון דולר ותרם להתאוששות הדולר. אך במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' סבורים כי המומנטום נוטה עדיין לצדו של השקל ואומרים כי רק עלייה מעל לשער של 3.77 עשויה לרמז אולי על מהלך של תיקון כלפי מעלה.

הבוקר אמרו שם כי "המומנטום החיובי עדיין חלש בהשוואה להתחזקותו של הדולר בעולם, מה שמלמד על חוזקו היחסי של השקל. בעולם מטפס מדד הדולר לרמתו הגבוהה ביותר מאז 11 בינואר, וזאת למרות האכזבה המסוימת מנאום טראמפ, שאמנם חזר על הבטחות הבחירות שלו בכל הנוגע לרפורמות מיסים וסיוע לשכבות הביניים, אך לא הציג בצורה מפורטת את היוזמות ולוחות הזמנים".

בשולי הדברים נציין כי נאומו של טראמפ העניק רוח גבית לוול סטריט ומדד הדאו-ג'ונס שבר שיא של שלושים שנה ונסגר אמש על 21,116 נקודות לאחר שהשלים עלייה של יותר מ-1,000 נקודות בתוך פחות מחודש.

 

כתיבת תגובה