בעלי מוניות: המשרד להגנת הסביבה רוצה שתקנו רכב היברידי

בכוונת המשרד לסבסד רכישת רכבים היברידיים לבעלי מוניות במטרה לצמצם את זיהום האוויר שמפיצות מוניות בעלות מנוע סולר. לצורך כך הוקצבו כ-30 מיליון שקל. המשרד פנה ליבואני רכב על מנת לקבל מפרטים של רכבים היברידיים

פחות זיהום. רכבים היברידיים. צילום: robert cicchetti, שאטרסטוק

המשרד להגנת הסביבה פרסם קריאה ליבואני רכבים היברידיים להציג בפניו את מפרטי הרכבים במסגרת כוונתו לסייע לבעלי מוניות לרכוש רכב היברידי ובכך לשפר את איכות הסביבה. במשרד מבקשים לבדוק אלו רכבים היברידיים מתאימים לשמש כמוניות.

בקריאה שפרסם המשרד נכתב: "במדינת ישראל נעות כ-20 אלף מוניות, כמעט כולן מונעות בסולר. מוניות הסולר מתאפיינות בזיהום אוויר גבוה במיוחד הפוגע בבריאות הציבור. כמו כן, מוניות נוסעות לרוב במרכזים העירוניים ולכן אוכלוסייה רבה חשופה לזיהום זה. כיום, המגמה בעולם היא לעבור לשימוש באמצעי הנעה חלופיים במוניות.

"המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם הקרן הקיימת לישראל, מעוניין לסייע לבעלי מוניות להצטייד במוניות היברידיות מופחתות זיהום וזאת כחלק מפעולותיו לשיפור איכות האוויר בריכוזי האוכלוסין. על מנת לגבש את מתווה תכנית הסיוע, פונה בזאת המשרד ליבואני רכב בהליך מוקדם בבקשה לקבל מידע ונתונים אודות דגמי כלי הרכב ההיברידיים החדשים בדרגת זיהום 2 ומטה המתאימים לשמש כמוניות".

לפי האמור באתר המשרד, היקף התקציב שיועד למטרה זו יעמוד על כ-30 מיליון שקל. בכוונת המשרד להעניק סיוע בגובה 20 אלף שקל לבעלי מוניות שיבחרו להחליף את רכבם לרכב היברידי. ישראל דנציגר, מנכ"ל המשרד אמר כי "המשימה המרכזית שלנו היא להפחית זיהומים וסיכונים לנפש. במסגרת התמיכה שאנו נותנים לציבור אנו מוסיפים נדבך נוסף להנעת מוניות היברידיות. לאחר מכן יגיעו גם מוניות חשמליות. אנו ננסה להניע בשלהי 2016 מהלך לסבסוד של כ-1,500 מוניות היברידיות, כדי שלנהגים לא יהיה הבדל בעלות הרכישה, ובסופו של דבר מרכזי הערים יהפכו נקיים יותר".

כתיבת תגובה