בעקבות הטרגדיה: חברה ישראלית מציעה פיתוח מציל חיים

איבדתם שליטה בכביש באזור ללא קליטה וכל דקה קריטית? הבן שלכם יצא עם המכונית, חלפו שעות והוא לא עונה? פטנט חדש מציע פתרון למצבי קיצון – כפי שאירעו בתאונה הקטלנית שלשום – ממש כמו באירופה

עוזי גדיש בן 76 ממושב עין יהב הוא ההרוג בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בלילה שבין ראשון ושני השבוע, סמוך למעלה עקרבים שבנגב. גדיש, (שאיבד לפני כעשרים שנה את בנו בתאונת מטוס אולטרה לייט), נסע בסביבות השעה 22:30 עם רעייתו בכביש 277, כאשר מכוניתם התהפכה. במשך שעות ארוכות היא לא הצליחה להזעיק עזרה בגלל בעיות קליטה ורק בסביבות השעה 8:00 בבוקר שלמחרת אותרה המכונית ההפוכה בידי שומר באזור.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מותו של גדיש נקבע במקום ורעייתו פונתה לבית החולים סרוקה בבאר-שבע כשמצבה מוגדר קל. במידה ובמכונית הייתה מערכת התראה המשדרת למוקד על דבר חריג שהתרחש, ייתכן שחייו של גדיש היו יכולים להינצל. בצל האסון, חברת 'הכפתור' פרסמה כי ברשותה "מערכת eCall חדשנית מצילת חיים, אשר תסייע לכם בכל תאונת דרכים, או מצב מצוקה בלחיצת כפתור אחת ותזעיק את כוחות ההצלה תוך זיהוי מדויק של המיקום הנוכחי".

לחצן המצוקה מתבסס על חיישני זיהוי תאונה בזמן אמת, מערכת GPS ו-GSM המקושר למוקד חירום מקצועי הפועל סביב השעון, ולאפליקציה המאפשרת חיווי מלא בזמן אמת והיסטוריית נסיעות גם לבני המשפחה. המערכת מספקת למוקד מידע הכרחי להמשך טיפול כמו פרטי נהג, פרטי מיקום, סוג המצוקה והאם הרכב פועל, או לא פועל.

מוקד החירום של הכפתור מיומן בעבודה שוטפת עם כוחות ההצלה ויודע להזניק אותם אל המיקום המדויק בזמן הקצר ביותר. במידה ומתעורר צורך לאתר בן, או בת משפחה ניתן להיכנס אל האפליקציה ולראות את המיקום האחרון – אידיאלי לילדים להורים מבוגרים, או לחלופין הורים לנהגים צעירים. במידה והאפליקציה תהווה אתגר טכנולוגי עבור שכבת גיל מבוגרת, קיימת אפשרות לפנות אל מוקד החברה ולקבל את היסטוריית הרכב, לאחר קבלת אישור משטרתי.

מערכת הכפתור מאפשרת קשר קולי לרכב ללא צורך בנייד, הודות למערכת תקשורת מובנית במוצר. המערכת מאפשרת לבצע שיחה עם האדם שנפגע כדי לקבל פרטים, או להאזין לנעשה ברכב ולקבל תמונת מצב בזמן אמת, להרגיעו שנעשות כל הפעולות ההכרחיות להצלתו המהירה.

טובי כהן, מנכ"ל 'הכפתור' מסר: "במקרים של מצבי חירום כל דקה נחשבת ויכולה לעשות את ההבדל בין חיים למוות על כן, טכנולוגיה המזעיקה כוחות הצלה היא כלי הכרחי שבאירופה השכילו ליישם ומינואר 2018 תכנס המערכת כחובה בכל רכב שעולה על הכביש. כולי תקווה כי גם בארץ משרד התחבורה ישכיל להבין חשיבות עליונה זו של מערכות מצילות אדם".

מערכת 'הכפתור' כוללת אף שירותי דרך, ניתן לקבל מענה בתוך חצי שעה מרגע לחיצת הכפתור על מנת לקבל סיוע במקרי פנצ'ר ועוד, וטווח המחירים שלה נע בין 39-99 שקלים לחודש.

2 תגובות ל: "בעקבות הטרגדיה: חברה ישראלית מציעה פיתוח מציל חיים"

  1. מה הפתרון
    שטויות במיץ!!
    הבעיה הייתה שהם נסעו בכביש בלי קליטה ועוד נפלו לוואדי
    גם המערכת המדוברת יושבת על אותה רשת GSM של אורנג'
    יש דרך אחרת אולי אם המערכת תתמוך בריבוי תדרים וחברות, ותמצא אוטומטי את הרשת המייטבית כדי לשלוח הודעה מצוקה

  2. מערכת הכפתור של גביש גם לא הייתה עובדת. אולי איתרון היה עובד באותו איזור

כתיבת תגובה