בעקבות פיצוץ בלון הגז בירושלים: חובה להקים רשות גז ארצית להסדרת הענף

בעקבות פיצוץ בלון הגז בחניון בניין מגורים בשכונת בקעה בירושלים בה נהרג 1 ושלושה נפצעו, מזהיר ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים כי חובה להקים רשות גז ארצית להסדרת הענף ולהמנע מהאסון הבא.

ערן סיב יור התאחדות קבלני השיפוצים - צלם יגאל עמר

"לפני כשלוש שנים היה בירושלים אסון גז, וכבר בעקבותיו  קראנו להקמת רשות גז ארצית שתרכז את כל הקשר לתחום במדינת ישראל. יש המון בתים שתשתיות הגז בהם הוא פצצה מתקתקת ואף אחד לא עושה עם זה שום דבר.

אני ממליץ לציבור שכאשר הוא לוקח בעל מקצוע כדי לטפל בגז, לבדוק שהוא מוסמך לעבודות בגז. מי שאין לו הסמכה בגז אינו רשאי לעסוק בזה.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים אומר ש"יש היום מבנים רבים מסוכנים שחייבים לעבור בדיקה של תשתית הגז. רוב המבנים הישנים בארץ מעולם לא עברו בדיקת גז יסודית, וחיבורי הגז בהם מאד ישנים ובעלי סבירות גבוהה לדליפות, במיוחד באזור מישור החוף עקב הקרבה לים" הו מוסיף כי "במידה ויש צורך לבצע עבודות בתשתית וצנרת הגז חייבים לבדוק שמדובר בבעל מקצוע מוסמך לתחום"

עוד טוען סיב כי "אסור להשאיר  את בדיקות הגז לועדי הבתים –  זה עשוי להוביל לאסון הבא. צריך להקים רשות ארצית שתפקידה יהיה לבדוק את הבתים ותשתיות הגז השונות, מכיוון שאם לא תהיה בקרה ברמה הארצית זו רק שאלה של זמן עד שיקרה האסון הבא".

כתיבת תגובה