בקרוב גם ביידיש? וויז מוסיפה שפות חדשות

'ווייז' הרחיבה את שפות ההוראות הקוליות ועכשיו ניתן להשתמש באפליקציית הניווט גם באזרית ואוזבקית כשלהנגשה אחראים קהילות של מתנדבים מקומיים ברחבי העולם

וויז - Waze shutterstock

אפליקציית הניווט הבינלאומית Waze , שנוצרה בישראל, הכריזה לאחרונה על השקת שתי שפות חדשות באפליקציה שהצטרפו ל-49 שפות קיימות: אזרית ואוזבקית. על המאמץ להנגיש את האפליקציה בשפות שונות אחראים קהילות של מתנדבים מקומיים ברחבי העולם, שלוקחים חלק במלאכת התרגום של הממשק למשתמש – מתפריט האפשרויות ועד לקולות הניווט עצמם. למעשה 95% מפעילות התרגום של Waze נעשית באמצעות התרומה של הקהילות המקומיות.

במהלך 9 השנים האחרונות הצטרפו לקהילות המקומיות של ווייז מעל ל-700 מתרגמים ב-51 שפות שונות, שתורמים כדי להעניק חוויה אותנטית ומחוברת למשתמשים ברחבי העולם. בין השפות בהן 'ווייז' מדברת, ניתן למצוא בנוסף גם את שפות נדירות למדי, כמו הקטלאנית, הגליציאנית והוולשית.

כזכור, בטרם רכישת החברה על ידי גוגל, 'ווייז' החלה כסטרט-אפ ישראלי לשיתוף מידע בין משתמשים על גבי מפות ארץ ישראל, ועד שנת 2009 השפה היחידה הזמינה באפליקציה הייתה עברית. בשנת 2009 תרגמו תחילה את הוראות הניווט לאנגלית וספרדית, ותוך שנתיים בלבד נוספו כ-40 שפות חדשות לאפליקציה. כיום מעל 55% מהמשתמשים נהנים מהאפליקציה בשפות שונות מאנגלית.

החברה פעילה ביותר מ-185 מדינות ברחבי העולם, ומשרתת את קהילת הנהגים הגדולה בעולם המונה למעלה מ-100 מיליון משתמשים שעובדים יחדיו בכדי להתגבר על הפקקים ולחסוך בזמן ובכסף. האפליקציה ממליצה על המסלולים המהירים ביותר על בסיס מידע המתקבל בזמן אמת. החל בחישוב מסלולים מחדש ועד להודעות ביחס למחירי דלק נמוכים והצעות מיוחדות ממותגים אהובים.

כתיבת תגובה