ברוש: האוצר לא קידם את "מזדקנים בכבוד" כי הוא לא יזם אותה

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש תוקף את משרד האוצר "בא אלי עיתונאי ואמר לי 'אתה יודע מה הבעיה עם התכנית מזדקנים בכבוד?' שאתם ולא האוצר יזמתם אותה".

שרגא ברוש בכנס באילת

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, חשף לפני שעה קלה (ה') בכנס אילת לנושאי עבודה של נשיאות הארגונים העסקיים וההסתדרות, מה תקע את תכנית המיליארדים "מזדקנים בכבוד" שיזמו ארגוני המעסיקים עם כ- 50 ארגונים חברתיים, שמטרתה הייתה שלא יהיה אף קשיש או קשישה עניים בישראל. לדברי ברוש "בא אלי עיתונאי ואמר לי 'אתה יודע מה הבעיה עם התכנית מזדקנים בכבוד?' שאתם ולא האוצר יזמתם אותה. אז הלכתי לאוצר ואמרתי להם תובילו! זו תכנית מדהימה שלא תשאיר אף קשיש עני. כי מישהו צריך לדאוג לקשישים שכן זו האוכלוסייה היחידה שלא יכולה לדאוג לעצמה. לכן אנחנו צריכים ללכת על זה בכל הכוח ולגרום לזה להצליח במשותף עם אבי ניסנקורן מההסתדרות ועם שר הרווחה, חיים כץ. וזה יצליח. בסופו של התהליך זה יקרה".

ברוש המשיך ואמר כי "אחד הדברים הקשים ביותר באופן שבו הדברים מתנהלים כיום, הוא  שאתה בא לשר והוא רוצה לעזור לך לקדם תכנית, אבל הסמכות לאשר ולהעביר את התקציב היא תמיד במשרד האוצר. זה המצב אגב רק במדינת ישראל וזה מצב מגוחך. לכן צריך לפנות לראש הממשלה ולדבר איתו על הצורך לשנות את המערכת- שהסמכות והאחריות יהיו באותו המקום. אם שר מחליט שתכנית מסוימת היא טובה ותועיל למערכת, הוא צריך להיות בעל יכולת לקדם אותה. אין סיבה שפקיד ממדרגה שלישית באוצר יחליט אם הוא מעביר תקציב או לא".

ברוש המשיך ואמר כי "אני רואה עצמי כקפיטליסט, אבל אי אפשר לראות כלכלה באופן מנותק מהחברה, ואני כאדם לא יכולתי יותר לראות את המצוקה של הקשישים, את הכאב שלהם ואת הפערים החברתיים ההולכים וגדלים, מבלי לעשות כלום".

ברוש התייחס בדבריו גם לנושא הביטוח הסיעודי. "שאלתי למה צריך להפסיק את הביטוח הקולקטיבי? ולאף אחד לא הייתה ממש תשובה. יש אחת שיודעת כביכול יודעת את התשובה, המפקחת על הביטוח, שגם אומרת למנהלי חברות הביטוח שהם לא מבינים בביטוח. זה טירוף. צריך לאפשר לביטוח הסיעודי להמשיך כפי שהוא מתנהל כיום".

כתיבת תגובה