בריטניה: הגירעון התרחב בספטמבר והוצאות הממשלה גדלו

שר האוצר הבריטי אמר בעקבות פרסום הנתונים כי הממשלה מחויבת לצמצם את הגירעון אך הבהיר כי הדבר ייעשה תוך יצירת מרחב גמישות שיאפשר לתמוך בכלכלה הבריטית שאמורה להתמודד עם ההתנקתות מהאיחוד האירופי

שר האוצר הבריטי. פיליפ המונד. צילום: Inna Sokolovska | שאטרסטוק

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של בריטניה פרסמה ביום שישי האחרון את נתוני הגירעון בתקציב הבריטי. מהנתונים עולה כי במחצית הראשונה של השנה ירד הגירעון ב-5% בלבד והסתכם ב-45.5 מיליארד לירות שטרלינג.

מאידך, עולה מהנתונים כי הוצאות הממשלה עלה בחודש הקודם ב-3.5% לעומת עלייה של 2.6% בהכנסות. בחודש הקודם גדל הגירעון ב-10.5 ליש"ט. זהו הגירעון הגדול ביותר שנרשם בשנתיים האחרונות בחודש ספטמבר והוא עשוי להשפיע על הסכום אותו תנסה הממשלה ללוות בשנה הנוכחית. כל זה קורה עוד לפני ההוצאות הממשלתיות הגדולות על ההתנתקות מהאיחוד האירופי שאמורה לעלות עשרות מיליארדי לירות שטרלינג.

שר האוצר הבריטי, פיליפ המונד אמר עם פרסום הנתונים כי למרות שהחוב והגירעון עדיין גדולים "אנחנו מחויבים למדיניות תקציבית מרוסנת ונחזיר את התקציב לאיזון". עם זאת, המונד הסתייג והבהיר כי הדבר ייעשה תוך "יצירת מרחב גמישות שיאפשר לנו לתמוך בכלכלה לפי הצורך". ורבים בבריטניה פירשו זאת כאיתות על כוונת הממשלה בלונדון לסייע לכלכלה הבריטית לצלוח את ההתנתקות מהאיחוד האירופי.

כתיבת תגובה