בשבוע הבא ייחתם הסכם הגג בבית שמש; נתניהו צפוי להבריז

מבחינת הציבור החרדי מדובר בבשורה של ממש, שכן זה הסכם הגג הראשון שנתחם שרלוונטי לציבור החרדי לבניית 17 אלף יח"ד ■ כמה יח"ד יבנו כל שנה וכמה כסף יוזרם כעת לעיריית בית שמש

בית שמש. צילום: יעקב לדרמן | פלאש90

כחצי שנה לאחר שמועצת עיריית בית שמש אישרה את הסכם הגג מול משרד השיכון והאוצר, צפוי להתקיים הטקס ביום שני הקרוב בבית שמש במעמד שר האוצר, משה כחלון; שר השיכון, יואב גלנט; ראש העיר משה אבוטבול; יו"ר הוועדה לתכנון ובניה בבית שמש משה מונטג ועוד שורה של בכירים.

לפי התכנון המקורי היה אמור להשתתף בטקס גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו – אלא שככל הנראה בגלל אילוצי לו"ז, או סיבות אחרות, החליט נתניהו להדיר את רגליו מהטקס ומשכך הוא יתקיים ללא נוכחותו. רק תזכורת קצרה, בהסכם הגג שנחתם באשקלון ובעוד ערים נתניהו הופיע, נאם ואף לקח לעצמו את הקרדיט.

מבחינת הציבור החרדי מדובר בבשורה של ממש, שכן זה הסכם הגג הראשון שנתחם שרלוונטי לציבור החרדי. לפי ההסכם צפויים להיבנות בבית שמש עוד כ 17 אלף יח"ד. בשלב הראשון ישווקו כ־2,500 יחידות דיור מדי שנה לתקופה של חמש שנים. בתום תקופה זו, העיר צפויה להכפיל את שטחה. יתרת יחידות הדיור בהסכם ישווקו בתקופה שלאחר מכן.

הסכמי הגג של בית שמש נמשכים על פני תקופה ארוכה, למעשה כבר לפני חודשיים הסכמים אלו היו אמורים להיחתם, אך בעיריית בית שמש היו לא מעט שהביעו התנגדות להסכם שהוצע, אחר ולדעתם תוספת כה גדולה של בניה חדשה בבית שמש ללא עוגנים כלכליים יביאו את העירייה לקריסה ולחדלות פרעון.

בעקבות זאת נציגי העירייה ובראשם מחזיק תיק הבינוי משה מונטג ניהל משא ומתן עיקש עם נציגי משרדי הממשלה לשפר את ההסכם שיכלול התחייבות מפורשת מצד משרדי הממשלה לתת לבית שמש עוגנים כלכליים משמעותיים בסכום של כמיליארד שקל.

כתיבת תגובה