בשורה: אושרו להפקדה 600 יחידות דיור באלעד

השכונה החדשה ממוקמת במעלה העיר בין רחוב רבי שמעון בן שטח למסוף התחבורה ולאורך רחוב רבי יהודה הנשיא • לאחר פעילות מאומצת מול משרד השיכון אושרה כמות גדולה יותר של דירות לזוגות צעירים

פעלו בחסות הסכמי העירייה. השטח המקורי המיועד לבניה באלעד | צילום: דוברות עיריית אלעד

בשורה משמחת: 600 יחידות דיור אושרו על ידי הוועדה המקומית להפקדה בוועדה המחוזית של משרד השיכון לקראת שיווק הדירות.

לאחר פעילות מאומצת של ראש העיר ישראל פרוש מול הגופים המקצועיים במשרד הבינוי והשיכון, אישרה הוועדה המקומית בראשותו של אברהם שטרן את תוכניות השכונה החדשה במעלה העיר, בין רחוב רבי שמעון בן שטח למסוף התחבורה, ולאורך רחוב רבי יהודה הנשיא.

חלק גדול מהפעילות היה לאשר את דרישתה של העירייה לעודד הגעת זוגות צעירים לאלעד. אם בכל הארץ מאפשרת התב"ע של משרד השיכון בנייה של עד 10 אחוזים דירות קטנות – של שלושה חדרים או עד 80 מ"ר, הרי שהעירייה דרשה לאשר בנייה של רבע מהדירות בגדלים האלה. ראש העיר רתם לנושא גם את שר השיכון מר יואב גלנט, כשהמשרד בסופו של דבר אישר את השינוי בתכנון.

עוד שינוי שדרשה העירייה היה מספר הדירות. משרד השיכון תכנן בתחילה בנייתן של 760 יחידות דיור, אלא שהדבר היה מצריך בניה של בניינים בני 8 קומות ומעלה. העירייה דרשה וקיבלה צמצום של הבניה ל-600 יחידות דיור. ובחישוב עם חוק שבס, מדובר בבנייה של כ-660 יחידות דיור בסופו של דבר.

עוד בתוכניות, אישור חזיתות מסחריות לאורך הרחוב הראשי ורחוב רבי שמעון בן שטח, כדי לעמוד בצרכי מאות המשפחות שיגיעו לאזור. במקביל, עמדה העירייה על הצרכים הנוספים הנדרשים לשכונה חדשה, כאשר התוכנית כוללת גם בנייה של 34 בתי כנסת לכלל תושבי השכונה, כאשר חברת התכנון תנ"ע משנה שוב ושוב את התוכניות לדרישות העירייה.

הוועדה המקומית דורשת ממשרד השיכון לכלול בהפקדת התוכנית גם העתקה של מסוף התחבורה אל מחוץ לעיר, בסמוך לכניסה החדשה הנסללת בימים אלה. כמו כן אושרה בניית מבנה תעסוקה ומשרדים בכניסה לעיר, בגובה של 20 קומות. כמו כן אושרה העתקת תחנת המשנה של חברת החשמל, שמיקומה היה מתוכנן למרכז השכונה החדשה, כאשר העירייה דרשה את העתקת התחנה אל מחוץ לעיר, בסמוך למסוף התחבורה שיוקם שם.

תכנון חדשני במיוחד של מבני ציבור וגני ילדים תוכנן על ידי משרד השיכון, לדרישת העירייה, כאשר הם ייבנו מתחת למתחמי הדיור, כדי לחסוך את הפרשי הגבהים של הקרקעות. על פי פסיקת גדולי התורה, בתי הכנסת ייבנו מתחת גני משחקים ולא תחת בנייני מגורים. עוד בשכונה החדשה, שטח ירוק רחב ידיים, בתוך קו 500 המטרים מהמחצבה, וכן הקמת חדר גנרטור כדי לחסוך את החפירות והקווים התלויים לציבור המשתמש בגנרטורים בשבת.

בשורה נוספת לנהגים תושבי העיר, היא אישורה של הקמת תחנת דלק במסגרת שיווק כל השכונה. התחנה תוקם על פי התכנון בסמוך לכניסה החדשה לעיר, ליד מסוף התחבורה הציבורית החדש שיוקם שם.

תגובה אחת ל: "בשורה: אושרו להפקדה 600 יחידות דיור באלעד"

  1. בושה וחרפה! מדובר באזור שהיה מיועד במקור לפארק מסחר ולקאנטרי ופרוש עשה לו שינוי יעוד בתואנה ש"צריך לדאוג לזוגות הצעירים" עאלק כאשר דירת 3 חדרים לא תעלה שם לא פחות מ-1.2 מיליון… בקיצור פרוש דואג ליזמים (ולא קשה לנחש למה…) ולא מעניין אותו טובת העיר שגם ככה נראית כמו מחנה פליטים עם צפיפות נוראה בכבישים ועכשיו הוא הולך להביא עוד 700 משפחות שלא ישלמו ארנונה ויהוו נטל כבד על קופת העיר.

כתיבת תגובה