בתוך פחות משנתיים סגרה טוויטר למעלה מ-630 אלף חשבונות

מדוח השקיפות של הרשת החברתית שפורסם השבוע עולה כי בסוף 2016 סגרה החברה לא פחות מ-370 אלף חשבונות בהם פורסמו תכנים המעודדים טרור. אך חשבונה של עובדת התאגיד שתומכת במחבלים – לא הושעה

חשבון הטוויטר של נשיא ארה"ב | אילוסטרציה. צילום: txking, שאטרסטוק

 

לא פחות מ-370 אלף חשבונות ברשת החברתית 'טוויטר' נסגרו על ידי הרשת ברבעון האחרון של השנה האזרחית הקודמת לאחר שנתגלה כי הם מעודדים טרור. הרשת החברתית שקשייה הכלכליים העמידו אותה למכירה בשנה הקודמת סגרה מידי חודש למעלה משישים אלף חשבונות לאחר שמערכת ניטור שהפעילה הרשת גילתה תכנים שיש בהם משום תמיכה או עידוד טרור.

מעניין שחשבונה של עובדת תאגיד השידור הציבורי 'כאן' שהביעה תמיכה במחבל באסל אל־ערג' שחוסל ברמאלל-ה בידי כוחות הביטחון הישראלים לא נסגר עדיין. גם ציוץ נוסף שלה שממנו השתמעה תמיכה במחבל מדיזינגוף נשאת מלחם, לא זכה לעינה הבוחנת של הרשת החברתית.

טוויטר פרסמה השבוע את דוח השקיפות שלה אותו היא מפרסמת אחת לשנתיים וממנו עולה כי קצב סגירת חשבונות תומכי טרור נמצא בעלייה וכי בתי משפט ורשויות חוק דרשו ממנה להסיר תכנים שפרסמו עיתונאים. מרבית הבקשות, אגב, הגיעו מטורקיה, סמל הדמוקרטיה המוסלמית…

לסיכום, נתוני הדוח מגלים כי מאז אוגוסט 2015 ועד סוף השנה הקודמת (2016), סגרה הרשת למעלה מ-630 אלף חשבונות מסיבות שונות שעיקרן הסתה, תמיכה ועידוד טרור.

כתיבת תגובה