ב-2016 נרשמו למעלה מאלף הפרות של התקנות להגנת הצרכן

שאילתא שהגיש חבר כנסת לשר הכלכלה חשפה את ההפרות הרבות של התקנות להגנת הצרכן. שר הכלכלה: עד היום נקנסו עסקים במיליון שקל. נפעל להרתעה ולאכיפה בנושא החשוב הזה"

מקלב בכנסת | צילום: אורי לנז, פלאש 90

שאילתא שהגיש חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה) לשר הכלכלה חשפה את מצבם העגום של הצרכנים בישראל. מקלב אמר בשאילתא כי תקנות הגנת הצרכן קובעות שלקוח שמעוניין לבטל עסקה תוך 48 שעות ממועד הרכישה, זכאי לקבל את כספו בחזרה. אך בפועל, בתי עסק רבים אינם מכבדים את הכתוב בחוק. לדבריו, יש צורך במענה מהיר ואכפתי לתלונות הצרכנים. "הציבור מבקש לדעת כמה תלונות קיבל משרדך בנושא בשנים האחרונות ואלו הליכי אכיפה ביצע משרדך בנדון?", אמר מקלב.

שר הכלכלה, חה"כ אלי כהן (כולנו) שהשיב למקלב על שאלתו, אמר כי האפשרות לביטול עסקה היא זכות בסיסית של הצרכן. "אנחנו עומדים על כך ומקבלים מידע על בעלי עסקים שמפרים את התקנות, באמצעות צרכנים שנפגעו וכן באמצעות חקירות יזומות של הרשות להגנת הצרכן".

השר הוסיף וציין כי בשנת הכספים הקודמת (2016) נרשמו כאלף מקרים של הפרת תקנות הצרכן. בעקבות מקרים אלו נפתחו מעל לשש-מאות תיקי חקירה וצפויים להיפתח תחקים נוספים בקרוב, עד היום נקנסו בעלי עסקים בסכום כולל של כמיליון שקל עקב הפרת הוראות החוק.

מקלב שב והתעקש על-כך שצרך להיות פיקוח הדוק יותר על בעלי העסקים. "חוסר האכיפה בנושא זה מביא את העסקים להתנהל בצורה זו. אנו נתקלים בחנויות שמרשות לעצמן להכריז כי הם אינם מחזירים מוצרים וזאת בניגוד לתקנות. אם לא יהיה פיקוח הדוק – לא נראה פתרון למצב", אמר מקלב. בתגובה אחר כהן כי הוא מסכים עם הדברים והוסיף כי באחרונה החל משרדו להפעיל קו תלונות לצרכנים וכי פעילות הקו תורחב לכל ימות השבוע. "אנחנו נפעל להרתעה ולאכיפה בנושא החשוב הזה", אמר כהן.

כתיבת תגובה