גזבר עיריית בני ברק לא נותן סיכוי להסכם גג באלעד

הגזבר, אריק אדלר נימק את דבריו ואמר: אין תקומה לעיר שגדלה מ–7,000 לעשרים אלף משפחות במהירות כזאת" • שר השיכון בתגובה: "אל תנסו להפחיד אותי" • האם יש סיכוי להגדלה דרמטית של אלעד?

ראש עיריית אלעד ישראל פרוש. צילום: פלאש 90

12.5 אלף יחידות דיור חדשות ייבנו באלעד, כך בישרו הכותרות השבוע על רקע הסכם הגג שאמור להיחתם בחודשים הקרובים. כתום החגיגה צפה ועלתה השאלה: מאיפה הכסף?

אלעד מדורגת כיום בדירוג סוציו־אקונומי 2 ומתגוררים בה 45 אלף תושבים. המשמעות: תוספת של 12.5 אלף יחידות דיור תגדיל את העיר ל–110 אלף איש. וזה יעלה הרבה מאד כסף בבניית גנים, בתי ספר, רווחה ועוד. מירב מורן מתייחסת לנושא הזה היום ב'דה-מרקר' ומציינת כי כבר היום אלעד מממנת פחות ממחצית מהתקציב השוטף שלה, היתרה מגיעה מכספי המדינה.

לפי הדו"ח השנתי האחרון שהגישה אלעד, הארנונה שאינה למגורים בעיר הניבה לעירייה עשרה מיליון שקל, שהיוו 0.5% בלבד מהכנסות העירייה ב–2015. רק לשם השוואה, תקציבה של העיר יבנה, שגודלה דומה לאלעד (42 אלף תושבים), מורכב מ–75% הכנסות עצמיות ו–25% תמיכה מהממשלה; טבריה ונצרת – הדומות בגודלן לאלעד, אך הן פריפריאליות ובהן תשתיות ישנות בהרבה משל אלעד ולכן הוצאותיהן גדולות יותר – מקבלות מהממשלה 33% מתקציבן. גזבר עיריית בני ברק, אריק אדלר, שמכיר את המספרים, אמר בפגישה עם שר השיכון באלעד: "אין תקומה לעיר שגדלה מ–7,000 ל–20 אלף משפחות במהירות כזאת". תגובת גלנט לדבריו הייתה "אל תנסו להפחיד אותי".

מורן מציינת כי באלעד מתכננים לסגור את הפער בעזרת תכניות ארוכות טווח לבנייה של מיליון וחצי מ"ר לשימושי תעשייה, תעסוקה ומסחר, בשטח שאינו מחובר לשכונותיה של אלעד, במגרשים שנמצאים על קרקעות בין כביש 444 לכביש 6 והוגדרו בעבר כשטחי אש.

השטח נמצא בתחום המועצה האזורית הסמוכה דרום השרון. הכוונה היא שאחרי שיוכשרו השטחים לבנייה, יקנו יזמים את השטחים ויקימו עליהם מפעלים, מחסנים או משרדים, אותם ישכירו לחברות ויתחילו לשלם ארנונה עסקית, שתחולק בין שתי הרשויות: 60% לעיר אלעד ו–40% למועצה האזורית. אך גם אם התכנית הזו תצא לפועל, היא תגיע הרבה אחרי שהדירות המתוכננות כחלק מהסכם הגג יאוכלסו, וההוצאות על התושבים שיגורו בהן יכבידו על העירייה.

3 תגובות ל: "גזבר עיריית בני ברק לא נותן סיכוי להסכם גג באלעד"

  1. מה ההבדל בין בית שמש לאלעד??????????????????????????

  2. מה ההבדל בין בית שמש לאלעד?????????????.

  3. איזה שטויות!
    בית שמש לא צמחה פי חמש תוך 15 שנה?

כתיבת תגובה