גפני זועם על הבנקים, הודיע על כינוס של וועדת הכספים

מדובר בשורה של הגבלות דוקרניות של הבנקים שמקשות על לקיחת משכנתאות וגורם לעשרות ביטולי חוזים ■ במקביל הבנקים מעניקים משכנתאות רק בריביות גבוהות מאד ומגבילים את המשכנתא ל–50-60% בלבד מערך הדירה

גפני זועם. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

הריביות הגבוהות של הבנקים, ההגבלות החדשות, הקרטל הסמוי בין הבנקים ודחיקת היועצים מחוץ לסניפים – כל הנושאים הללו עלו אתמול בפגישה מקצועית שקיימו נציגי התאחדות יועצי המשכנתאות עם יו"ר וועדת הכספים ח"כ הרב משה גפני.

כפי שהתפרסם בשבועות האחרונים, הבנקים למשכנתאות החלו להקשיח את התנאים בכל מה שנוגע בלקיחת משכנתאות לדיור. תיקים רבים שהיו עוברים בקלות עד לפני 3 חודשים, נתקלים לפתע בקשיים והבנקים מסרבים להעניק להם משכנתאות.

במקביל, הבנקים העלו את הריביות למשכנתאות למרות שהריבית של בנק ישראל נותרה ללא כל שינוי ברמה אפסית. בנוסף, הבנקים דחקו את יועצי המשכנתאות מהסניפים ומסרבים בכל תוקף שהאזרחים יקבלו ייעוץ מקצועי בכל מה שנוגע למשכנתאות.

ההגבלות החדשות של הבנקים, שחלקם נובעות מהוראות של בנק ישראל, גרמו לכך שעשרות חוזים שכבר נחתמו לרכישת דירות, בוטלו לאחר כחודש כשנודע לקונה כי הבנק מסרב לתת לו משכנתא.

ברי המזל שכבר קיבלו אישור למשכנתא, גילו כי הם נדרשים לשלם ריביות גבוהות מאד עם הגבלות של משכנתא של עד 50-60% בלבד מערך הדירה.

כל הנושאים הללו עלו בפגישה עם יו"ר וועדת הכספים הרב גפני שמכיר היטב את המצוקה, והוא הודיע כי הוא עומד להיכנס לעובי הקורה ולטפל בתחום שפוגע בעיקר בשכבות החלשות בציבור הישראלי. הרב גפני אמר עוד כי הוא עומד לזמן דיון מיוחד בנושא בוועדת הכספים בהשתתפות נגידת בנק ישראל, הממונה על ההגבלים ושאר הבכירים בבנקאות הישראלית כדי לעשות סדר בנושא שמקשה על אזרחים לרכוש קורת גג.

3 תגובות ל: "גפני זועם על הבנקים, הודיע על כינוס של וועדת הכספים"

  1. כל הכבוד להרב גפני
    נס שיש לנו כזה תותח בכנסת
    שיסדר באמת את הבעיה, מכיר אישית קרוב לעשרה איש שתקועים במשכנתא

  2. הרב גפני עסקן אמיתי
    הנושא טעון ומורכב במיוחד היות וחלק מהיועצים סרחו, אבל מכאן ועד לענישה הקולקטיבית שהבנקים הטילו על כלל הציבור המרחק רב.

    נקווה שיהיה לו סייעתא דשמיא להצליח לטפל בנושא החשוב שכרגע זה ממש גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה.

  3. אברכי כולל לא יכולים בכלל לקבל משכנתא, מקסימום 20%
    וזה שערוריה
    מחייב טיפול

כתיבת תגובה