דלק: "נעמוד בלוחות הזמנים"

מנכ"ל 'דלק קידוחים' אינו מתרגש מפסיקת בג"ץ נגד סעיף היציבות במתווה הגז ומבטיח: "גז מלוויתן יוזרם בעוד שלוש שנים, כבר ב-2019" ■ ירדן ומצרים מעוניינות בגז הישראלי וגם טורקיה תשמח לגוון את מקורות האנרגיה

תמונה: מפגין נגד מתווה הגז. צילום: תומר נוברג, פלאש 90

בכנס חדרה לאנרגיה שמתקיים היום (ב), אמר מנכ"ל 'דלק קידוחים', יוסי אבו, כי למרות פסיקת בג"ץ שביטלה לכאורה את מתווה הגז עליו הוסכם בין הממשלה וחברות הגז, תמשכנה החברות השותפות לקדם את פיתוחו של מאגר לוויתן וכי הוא צפוי להזרים גז טבעי כבר במהלך 2019, בעוד שלוש שנים בלבד.

אבו אמר כי בלוויתן הושקעו עד היום קרוב לארבעה מיליארד שקל וספק קיווה, ספק הבטיח לעמוד בלוח הזמנים המקורי למרות העיכוב שנובע מפסיקת בג"ץ. "חזון השוּתָּפוֹת במאגר לוויתן נותר בעינו. נצליח לעמוד בלוחות הזמנים שהוגדרו בתכנית הפיתוח שהוגשה למשרד האנרגיה בחודש הקודם, ככל שיימצא פתרון מהיר לסוגיית היציבות הרגולטורית שמאגר בסדר גודל כזה זקוק לו", אמר אבו.

הוא סיפר עוד על המשא ומתן שמנהלות השותפות עם מדינות סמוכות וציין את זה שמתנהל עם מצרים וירדן לרכישת גז ממאגר לוויתן. עוד הוסיף ואמר כי גם עם טורקיה מתנהל מו"מ במטרה לייצא לה גז בצינור תת-ימי שאורכו כ-500 קילומטר. אבו הסביר כי הטורקים מעוניינים בגז הישראלי כדי לגוון את מקורות האנרגיה שלהם ולא להתבסס אך ורק על הגז האזרי שעובר באזורים בהם קיימת השפעה רוסית ולא על זה האיראני-שיעי מטעמים מובנים.

כתיבת תגובה