מה יעשה בנק ישראל לנוכח המשך מגמת היחלשות הדולר?

בתחילת החודש התערב בנק ישראל במסחר כדי למנוע מהדולר להיחלש אל מתחת שער של 3.75 שקלים לדולר. לנוכח המשך מגמת היחלשותו, האם יידרש בנק ישראל להתערבות נוספת?

הגיע לתחתית? הדולר. אילוסטרציה: נתי שוחט | פלאש 90

שוב יורד שערו של הדולר אל מול השקל, ובכלל, אל מול שאר המטבעות בעולם. השאלה היא מה יעשה בנק ישראל על מנת לבלום שוב את התחזקות השקל.

במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אומרים הבוקר (ד): "לאחר כמה ימים של דשדוש, הדולר-שקל נשבר אל מתחת רף ה-3.76 שקל לדלר, ומאיים שוב על השפל של תחילת אפריל (מעט מתחת ל-3.75), אז התערב בנק ישראל כדי לקבע את רמת 3.75 כתחתית. אם הצמד אכן יבחן מחדש את רמת השפל, מעניין יהיה לראות אם בנק ישראל יתערב מחדש כדי לאשש את כוח ההרתעה.

"הדולר נחלש ביממה האחרונה במקביל לירידה החדה של הדולר בעולם בעקבות אהבת הסיכון שפשתה בשוק והגבירה את הביקוש למטבעות האטרקטיביים יותר. ההתאוששות במחיר הנפט דחפה מעלה את מטבעות הסחורות, כאשר הדולרים של אוסטרליה וניו זילנד טיפסו לשיא של עשרה חודשים והדולר הקנדי עלה לרמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2015. המשך הסנטימנט החיובי צפוי להכביד על הדולר, בטח על רקע אי הוודאות באשר לכוונות הריבית של הפד".

בתוך כך נרשמות ירידות חדות בבורסות המזרח. בורסת שנגחאי איבדה שלושה אחוזים עם תחילת המסחר הבוקר והנפט נסחר במגמה מעורבת. מחירה של חבית נפט נע סביב ארבעים דולר ויורד הבוקר לאחר עליות מתונות אתמול.

כתיבת תגובה