דריכות לקראת הכרזת הריבית; הדולר בדרך ל-3.90 שקלים לדולר

הדולר ממשיך לטפס. המגמה בימים האחרונים נובעת בין היתר מעליית שערו בעולם והסיכוי כי הבנק המרכזי של ארצות הברית יחליט להעלות את הריבית כבר בחודש הקרוב. היום הכרזת ריבית בנק ישראל לחודש יוני

הדולר. צילום: Ekaterina Simonova | שאטרסטוק

היום (ב) יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש יוני הקרוב. הדולר מטפס בימים האחרונים וכבר נסחר ברמה של 3.885 שקלים לדולר. במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אמרו הבוקר: "לאחר הזינוק בשבוע שעבר, הדולר-שקל מרקיע מעלה השבוע ונסחר באזור 3.885, הרמה הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ. נראה כי הזינוק החד מעלה נותן חותמת סופית למפנה החיובי שאנו עדים לו בצמד בשבועות האחרונות, מאז ההתערבות של בנק ישראל באפריל לאחר הירידה מתחת לרף 3.75. שורה של גורמים חברו יחד למימוש המפנה הזה, החל מהנחישות של בנק ישראל לשמור על 3.70 כרצפה, נתוני המקרו המאכזבים בישראל, וגם התיקון של הדולר בעולם.

"גם בעולם הדולר מגלה מומנטום חיובי ונסחר בעליות כבר שבוע שלישי ברציפות, וזאת על רקע שורה של נתוני מקרו לא רעים ובעיקר התבטאויות ניציות מצד בכירים בפד והפרוטוקולים מישיבת הבנק האחרונה, שהעלו את הציפיות להעלאת ריבית בישיבת הריבית של הבנק ביוני. כעת מתמחרים בשוק סיכוי של 60% להעלאת ריבית מצד הפד ביוני, ויש הערכות כי הבנק יספיק לבצע עוד 2 העלאות ריבית עד סוף השנה. ייתכן כי השבוע נראה מעט רגיעה ותיקון כלפי מטה בדולר-שקל, וזאת לאור הזינוק החד, אבל בתנאים הנוכחיים, בעיקר אם נתוני המקרו בארצות הברית ימשיכו להיות חיוביים ובכירי הפד ימשיכו לאותת על העלאות ריבית, נראה כי הפנים של הצמד הם מעלה לעבר 3.90".

 

כתיבת תגובה