דרעי: לפטר סוכן מכירות שמכר דירות לאשכנזים בלבד

נציג המכירות בפרויקט "פנינת הרכס" ברמת שלמה אמר בטלפון לגבי זהות הרוכשים: "אם אתה שואל ישיר, מיעוט ספרדי" – וחולל סערה פוליטית

השר דרעי. צילום: יעקב כהן | פלאש 90

שכונה לאשכנזים בלבד: בימים אלו משווק פרויקט "פנינת הרכס" בשכונת רמת שלמה בירושלים, שמיועד בעיקר למשפרי דיור – כשבמודעה הודגש, כמו בעוד הרבה פרויקטים חרדיים: "ההצטרפות מותנית באישור ועדת קבלה".

"שלא יבואו אנשים כמו במכרז של המדינה, שיבינו שזה אזור חרדי לגמרי", הסביר מנחם זייבלנד, המשווק את הפרויקט לאנשים שהתקשרו לברר פרטים לגבי רכישת דירה במתחם. זייבלנד אמר עוד כי ועדת הקבלה בודקת שהמשפחה הרוכשת היא "משפחה חרדית, איכותית וטובה", כך לפי הפרסום בווינט.

נציג המכירות גם אמר בטלפון לשואלים לגבי סוג האוכלוסייה: "באופן טבעי חבר'ה יותר מבוגרים כי אלה דירות יותר יקרות, יש פחות אברכים. משפחות טובות". כשחזר על השאלה ענה הנציג: "אם אתה שואל ישיר, מיעוט ספרדי".

הדברים חוללו סערה ומי שמיהר לקפוץ על העגלה היה יו"ר שס, השר אריה דרעי שפנה הבוקר (ה) ליזמי "פנינת רכס" ברמת שלמה בירושלים ודרש לפטר מיידית את סוכן המכירות שהבטיח כי בפרויקט יש מיעוט ספרדי.

השר דרעי: "אני מצפה מבעלי הפרויקט לפטר מידית את הסוכן שדיבר באופן גזעני וממש הבטיח בניינים כמעט נקיים מספרדים. אם הוא לא יפוטר אפנה לשר האוצר משה כחלון, הממונה על מנהל מקרקעי ישראל ואדרוש לנקוט באמצעים משפטיים חמורים נגד היזמים על האפליה האסורה והחמורה. לא תהיה אפליה ואאבק בה בכל מקום".

3 תגובות ל: "דרעי: לפטר סוכן מכירות שמכר דירות לאשכנזים בלבד"

  1. הספרדים אשמים לא פחות. כי הם מלקקים לאשכנזים

  2. העובדה היא שבכל קבוצות הרכישה והעמותות הרוכשים הספרדים הם מיעוט
    ולא בגלל לשמר נותנים להם להרשם אלא בגלל שהם חששנים ופחדנים שחס וחלילה האשכנזי לא יעקוץ אותם
    לפני שאתם נבהלים מהתגובה וממהרים להשמיץ, תבדקו את הנתון.
    לכן לא פלא שאשכנזי שמשווק לא נוח לו לשווק ללקוח שעומד מולו ונותן את ההרגשה של בוא נראה איך אתה מנסה לדפוק אותי.
    זו עובדה

  3. נכון שאם המשווק היה ספרדי הוא היה אומר אותו דבר?! וכן שגם אם השואל היה מזדהה כספרדי הוא היה מקבל אותה תשובה?! כלומר, גם הספרדים שקונים בפרויקט עם ועדת קבלה מצפים שיהיה שם מיעוט ספרדי…

    אז מה לכם להלין על האשכנזים?

    במקום להתבכיין, בואו נראה את דרעי דוחף פרוייקט עם רוב ספרדי מוצהר…

כתיבת תגובה