ד"ר אסנת לבציון-קורח נבחרה לנהל את 'אסף הרופא' הממשלתי

זו הפעם הראשונה בה מונתה אישה לעמוד בראש בית רפואה ממשלתי בישראל. לבציון כיהנה בעבר כסגנית מנהל בית הרפואה ובשנים האחרונות עמדה בראש בית הרפואה הדסה הר הצופים בירושלים

בית הרפואה אסף הרופא. צילום: פלאש 90

ד"ר אסנת לבציון-קורח תהיה האישה הראשונה שתנהל בית רפואה ממשלתי. לבציון-קורח נבחרה לנהל את בית הרפואה אסף הרופא בשפלה. לבציון היא רופאה מומחית ברפואת ילדים ובמנהל רפואי. בעברה הייתה עוזרת למנכ"ל בית הרפואה הדסה הפרופ' שלמה מור יוסף ושימשה גם כסגנית מנהל אסף הרופא ומנהלת הדסה הר הצופים מיוני 2012 עד היום.

שר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), מסר עם בחירתה: "אני מברך על בחירת ד"ר אסנת לבציון-קורח למנהלת בית החולים על-שם יצחק שמיר (אסף הרופא), ומאחל לה הצלחה בתפקידה החשוב. מדובר בבחירה מצוינת לאור ניסיון הרב שצברה במהלך השנים, במקצועיות ובמסירות".

לבציון עצמה אמרה כי היא "נרגשת ובטוחה שעם הצוות הנפלא והמסור של בית החולים נוכל להגיע להישגים נפלאים ולהמשיך את עבודתו המצוינת של ד"ר בני דוידזון. אני מודה לצוות בית החולים הדסה הר הצופים על תקופה נפלאה ולפרופ' רוטשטיין על האמון והשותפות. אני מודה לשר הבריאות ולמנכ"ל משרד הבריאות על האמון. החזון שמוביל את דרכי הניהולית הוא אהבת האדם, יצירת תרבות שירות ושותפות רבה תוך יצירת ערך מרבי למטופל ולמטפל שנמצאים במרכז".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר כי הוא "מברך את ד״ר אסנת לבציון-קורח על בחירתה. בפני בית החולים ניצבים בשנים הקרובות אתגרים עצומים הנובעים בין היתר מהשינויים הדמוגרפיים באזור. במסגרת זו נוצרות הזדמנויות לצמיחה והתפתחות מקצועית של בית החולים. ד"ר לבציון-קורח מביאה עימה ניסיון ניהולי עשיר והיכרות מעמיקה עם בית החולים, בו כיהנה כסגנית בעבר. מעבר לכך, זוהי הפעם הראשונה בה אישה תנהל בית חולים כללי בישראל, זוהי עוד עדות להשתלבות נשים בדרגות הניהול הבכירות ביותר במערכת הבריאות ואני גאה על כך".

כתיבת תגובה