האבסורד: יש כביש, יש רמזורים ואין טופס 4 לדיירים חדשים

ראש הממשלה גזר היום את הסרט לרגל הרחבת כביש 38, אבל מאחורי הקלעים מתברר שהשמחה מוקדמת מידי ובגלל התנהלות כושלת אי אפשר עדיין להנפיק טופס 4 לדירות החדשות ברמת בית שמש ג/2

הכביש נחנך, הדירות עוד לא. צילום: יח"צ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ, ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, סגנו שמואל גרינברג ושורה ארוכה של אישים מכובדים עמדו היום (ד) בחום הכבד בכביש 38 וגזרו סרט.

מגיעה להם בהחלט מילה של כבוד, הכביש שנסלל בעידן בו בית שמש הייתה מעברה שכוחת א-ל, הפך במרוצת השנים למסוכן וגבה חיי אדם. הרבה מאד דם נשפך על הכביש בתאונות דרכים קשות, והרחבת המסלולים תשפר את הנסיעה בכביש ותציל חיים יקרים. אבל אנחנו כאן גם כדי להתריע ולא רק למחוא כפיים.

מי שנוסע על הכביש יכול להעיד כי בכל שורת המושבים שפזורים על פני הציר נבנו מחלפים חדשים. היתרון הגדול במחלפים שהם מנטרלים את הצורך ברמזורים. התנועה זורמת, בטיחותית יותר וזו המגמה כיום בישראל ובעולם כולו. תיסעו בצפון ובדרום ותראו שאין רמזורים אלא מחלפים.

אבל ראו זה פלא, בכניסות לעיר בית שמש, שהיא העיר המרכזית על הכביש ובגלל הבנייה המסיבית בה, הרחיבו את הכביש – אין מחלפים. שם נשארנו תקועים עם הרמזורים על כל עומסי התנועה שהם מייצרים. תשאלו למי זה אכפת, אז זהו: בגלל שאין מחלפים, אי אפשר לקבל טופס 4 לדירות ברמת בית שמש ג'2. ואם תשאלו מה הקשר, כדאי שתדעו שבמכרזים של המינהל הופיע סעיף שהתנה את הנפקת טופס 4 לדירות החדשות בבניית המחלפים בכניסה לבית שמש.

כן. קראתם נכון! מטרת הכנסת הסעיף עליו התעקשו בעיריית בית שמש, הייתה לזרז את סיום הרחבת הכביש עוד לפני האכלוס. אף אחד לא רוצה לאכלס 2,000 דירות חדשות מבלי שיש דרכי גישה ראויים. אבל ברגע האמת, אין מחלפים, יש רמזורים… ובמשרד השיכון מערימים קשיים. בתקופה האחרונה מנסים לפתור את הנושא, אבל חבל מאד שככה מתנהלים העניינים. זה היה יכול להתנהל בצורה ראויה וטובה יותר.

כתיבת תגובה