האייפון עובד לאט? מנכ"ל אפל ישראל בחקירה

כעת נחקר במשרדי הרשות מנכ"ל אפל ישראל – רוני פרידמן, החקירה נפתחה עקב חשד לאי גילוי מידע מהותי לצרכנים אודות קיומה של תכונת האטה בגרסאות עדכון למכשירים הסלולריים מתוצרתה

אייפון shutterstock

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן מודיעה על מעבר לחקירה גלויה של חברת אפל ישראל, במסגרתה נחקר היום במשרדי הרשות מנכ"ל אפל ישראל, מר רוני פרידמן.

יצוין כי, החקירה נפתחה על רקע שיתוף מידע מצד מספר גולשים ברשתות החברתיות, אשר לטענתם, תגובת אפל לתלונות בדבר האטה במכשיר סלולרי מתוצרתה, מלמדת על כך שאפל הטמיעה לכאורה, רכיב הגורם להאטה מכוונת של המכשירים במסגרת גרסת עדכון שהיא מציעה לצרכנים.

עוד עולה חשד כי דברי ההסבר המוצגים לצרכן טרם קבלת גרסת העדכון, אינם כוללים את גילוי המידע המהותי המתייחס לקיומה לכאורה של תכונת ההאטה.

במקביל, ביום 28.12.2017 העלתה אפל לאתר האינטרנט הרשמי שלה, התייחסות כתובה מטעמה, בה לא הכחישה את טענות הצרכנים.

מדובר בחשד להטעיה במחדל המנוגד להוראות חוק הגנת הצרכן. העבירה היא על איסור הטעיה לפי סעיף 2(א) לחוק הקובע כי לא יעשה עוסק דבר במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה.

לשאלת 'ביזנעס' מסביר עו"ד דודו אבן חן, דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן כי אם אכן תכיר הרשות במעשה של אפל כהפרה לחוק הנציגות בישראל עלולה להיענש בעיצומים כספיים כבדים. החקירה מתבצעת במקביל לחקירות של רשויות מקבילות באנגליה ארצות הברית ועוד.

 

כתיבת תגובה