האם יתחיל בנק ישראל לרכוש אירו לנוכח שערו היורד?

האירו צונח מאז העלאת הריבית בארצות הברית ואתמול ואף הבוקר נסחר במסחר הרציף בשער של פחות מארבעה שקלים לאירו. גם הדולר צנח אתמול בתלילות. מה יעשה בנק ישראל לנוכח התחזקות השקל?

דולר-שקל-אירו. אילוסטרציה: The World in HDR | שטארסטוק

העלאת הריבית בארצות הברית לפני ימים ספורים טרפה את הקלפים בשוק המט"ח. האירו ירד ושערו היציג מול השקל הלך והידרדר. אתמול כבר נסחר במסחר הרציף בשער של פחות מארבעה שקלים לאירו.

הבוקר (ד) ירד גם שערו של הדולר. אך עדיין גם האירו לא התחזק כפי שתוכלו לראות פה באתר בטבלת המדדים המובילים בשוק של 'ביזפורטל'. שער כה נמוך לאירו שכבר חצה בעבר את תקרת ה-5.5 שקלים לאירו, נרשם לפני קרוב לארבע-עשרה שנה, בינואר 2003.

במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל', אמרו הבוקר אודות שער הדולר שהתקרב השבוע ל-3.90 שקלים לדולר, כי "לאחר שהעפיל בשבוע שעבר לשיא של 3.88, הדולר-שקל מתקן בחדות מטה עד ל-3.84, כתוצאה ממימושי רווח. בעולם, נסחר הדולר ביציבות יחסית בסביבות רמות השיא של 14 שנה. גם התשואות על האג"ח של ממשלת ארצות הברית ממשיכות לטפס על רקע הציפיות להעלאות ריבית ב-2017.

"אמש התבטאה נגידת הפד ילן ואמרה ששוק התעסוקה נמצא במצבו הטוב ביותר מזה עשור ולאור זאת המשכורות צפויות לעלות. אמירה כה בוטחת על שוק התעסוקה מפיה של יושבת ראש הפד, שבדרך כלל שומרת על נימה מסויגת, רק מחזקת את הציפיות בשוק כי הפד יעלה את הריבית ב-2017 בשיעור גבוה מהמצופה".

וכאן באה ההתייחסות לאירו ששערו היורד עלול לפגוע ביצואנים הישראלים שגם כך מתקשים להתמודד מול השקל החזק. ב-FXCM כי "על רקע הקשחת המדיניות המוניטארית בארצות הברית והמשך ההרחבה הכמותית בגוש האירו, האירו ממשיך לצנוח לרמות שפל חדשות, אתמול צנח האירו מול הדולר לרמה הנמוכה ביותר מאז ינואר 2003 ונשבר מתחת לרף של ארבעה שקלים מול השקל. בהיותה של אירופה שותפת הסחר הגדולה ביותר של ישראל, הפיחות החד באירו פוגע ביצואנים הישראלים. ואולם, בניגוד לדולר, לבנק ישראל אין דרך להתערב ולהשפיע על שער החליפין של השקל למול האירו".

כתיבת תגובה