האי-ודאות היא הדבר הוודאי בישראל; "נביא משקיעים מחו"ל"

המנכ"ל הנכנס של הבורסה הישראלית נשא דברים בכנס תאגידים של הרשות לניירות ערך וחשף את תוכניותיו לעתיד: "לא נסתפק בכך שנחזיר את הישראלים לבורסה אלא נרצה למשוך גם בעלי הון מחו"ל"

הבורסה הישראלית בתל אביב | צילום: משה שי, פלאש 90

איזו בשורה יש למנכ"ל הבורסה החדש למשקיעים? אם לשפוט לפי הדברים שאמר היום (ב) איתי בן-זאב, המנכ"ל המיועד, בכנס תאגידים של הרשות לניירות ערך, הרי שיש לו בהחלט בשורות משמחות.

השינוי המבני בבורסה הוא כבר עובדה מוגמרת שאינה תלויה במנכ"ל החדש שאומר הבוקר כי "הבורסה תשמח להנפיק את עצמה בבורסה. יש יוזמות והקלות שנעשו ברשות ניירות ערך ובבורסה. גם משרדי האוצר והמשפטים רוצים שהבורסה תצליח. צריך למצוא את הדרך הנכונה לחדד לחברות במשק ולמשקיעים מוסדיים ופרטיים שנייצר להם ודאות וערך אמיתי להשקיע בבורסה.

"זה שהגופים המוסדיים פועלים בשוק זה לא מספיק כדי שאנשים ישקיעו בבורסה. גם גוף מוסדי צריך לדעת כשהוא נכנס להשקעה, איך הוא יוצא ממנה. כשזה לא קורה, הוא יעדיף להשקיע בחו"ל. אנחנו רוצים לייצר וודאות בשוק. משקיע מחו"ל אמר לי שהדבר הכי וודאי בישראל זו האי-ודאות. את זה אנחנו חייבים לשנות. אנחנו לא נסתפק בכך שנחזיר את הישראלים לבורסה אלא נרצה למשוך גם בעלי הון מחו"ל שישקיעו כאן, בבורסה הישראלית. האתגר שלנו הוא שוק ההון והנפקות חדשות. אנחנו צריכים לחנך כבר מגיל צעיר למה צריך בורסה. ממשל תאגידי הוא בהחלט דבר חשוב אבל אסור להגיע למצב שדירקטורים יפחדו לקבל החלטה עסקית לא נכונה מהחשש איך זה יתפרש ומה יעלה בגורלם".

כתיבת תגובה