האם טראמפ יפתור את מצוקת הדיור החרדית / טור דעה

כמו תמיד, כל אחד בודק מה הוא ירוויח מבחירתו של טראמפ, ומבחינת הציבור החרדי בארץ הבדיקה היא פשוטה: האם הוא יתיר לבנות מעבר לקו הירוק ויאפשר לביתר עילית להתרחב

טראמפ במסע הבחירות | צילום: lev radin, שאטרסטוק

הניצחון המפתיע של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב הצליח להפתיע את העולם כולו, כשבניגוד לכל הסקרים המוקדמים מתברר כי העם האמריקאי אמר את דברו והוא ניצח בהפרש של יותר ממיליון קולות.

כמו תמיד, כל אחד בודק מה הוא ירוויח מבחירתו של טראמפ, ומבחינת הציבור החרדי בארץ הבדיקה היא פשוטה: האם הוא יתיר לבנות מעבר לקו הירוק. זה לא שהציבור החרדי הוא ימיני אלא האופציות היחידות שזמינות לו לבניה מיידית, היא מעבר לקו הירוק. למשל, ביתר עילית ומודיעין עילית – שעד כה על כל תזוזה של לבנה התקבלה מיידית תגובת גינוי מארה"ב.

בביתר עילית יש את גבעת סי שמוכנה לבנייה מיידית של אלפי יחידות דיור. כנ"ל במודיעין עילית ניתן לבנות עוד אלפי יחידות דיור, אבל הדבר היחיד שמעכב את הבניה זו העמדה הנחרצת של ארה"ב נגד בניה מעבר לקו הירוק.

טראמפ שייך לימין האמריקאי שתומך בבניה מעבר לקו הירוק, אבל השאלה היא האם הנשיא הנבחר החדש יצליח אכן להוביל למהפך דרמטי בגישתה של ארה"ב לבנייה בהתנחלויות. והשאלה היא עד כמה ההבטחות שלו לפני הבחירות יתקיימו כעת.

אם אכן בעקבות בחירתו של טראמפ הוא יסיר את מגבלות הבניה מעבר לקו הירוק, זו תהיה בשורה משמעותית לציבור החרדי – ובהחלט היה שווה שיבחר נשיא משוגע, אבל לפחות שיתפור לנו את מצוקת הדיור.

כתיבת תגובה