האם יעלו מחירי החלב ומי יחתום על הצו?

את התשובה נקבל בעוד שעה? כנראה שלא. שר החקלאות שהשתתף בדיון בוועדת הכספים נמנע מלחתום על הצו שמעלה את מוצרי החלב מחשש שמשה כחלון, שר האוצר יסרב לחתום עליו וכך הוא יצא לא טוב בעיני הציבור. גפני לא ויתר ודרש מהאוצר תשובה תוך שעה

המאבק על משק החלב | צילום: ענת הרמוני פלאש 90

 

בוועדת הכספים התקיים היום (ד') דיון סוער בהעלאת מחירי החלב על רקע סכנה לקיום המחלבות. השר הצהיר שהוא מוכן לחתום על המהלך אך הוא ממתין להצהרה מצד שר האוצר שגם הוא ייתן את חתימתו, מנגד נטען כלפי השר כי גם הוא אחראי לעיכוב. בתוך הדברים יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני דרש בתוך שעה תשובה משר האוצר האם הוא יחתום על המהלך במידה ושר החקלאות יעשה זאת.

השר טען כי ועדה קבועה במשרד האוצר, בה חבר גם משרד החקלאות החליטה לפני פסח שראוי להעלות את מחירי מוצרי החלב ב3.7%: "הוועדה הגישה את המסקנות אלי ואל שר האוצר, אני חושב שלא נכון להעלות את מחירי המוצרים המפוקחים ותחת זה לפצות את המחלבות, פניתי פעמיים לשר האוצר פעמיים ולא קיבלתי תשובה. אני לא מעכב חתימה, ברגע שתהייה הסכמה עם שר האוצר אחתום. אני לא אהיה זה שאחתום ואז יגיד שר האוצר – מנעתי את העלאת המחירים".

נציגי משרד האוצר טענו כי שר החקלאות אמור לחתום קודם, וח"כ יצחק וקנין טען בפני אריאל כי "אתה מורח והם מורחים. לפני 3 שנים היה אותו דבר ויאיר לפיד לא חתם וזה נמשך ונמשך". השר אריאל השיב "אני לא מורח אף אחד, אני אחתום ראשון אם תהייה הסכמה מצד שר האוצר".

ח"כ גפני שעמד חסר אונים מול הפינג פונג בין המשרדים אמר לנציגי האוצר כי כנראה שאי אפשר לסמוך על הממשלה בעניינים מסוימים. הוא ביקש שיבהירו לו במקרה ששר החקלאות חותם, מה עושה שר האוצר כמה דקות אחרי זה. "אם הם הוא לא חותם אני רוצה להיכנס לעניין. לא מדובר בסכומים גדולים, בסוף המחלבות יתמוטטו" אמר גפני.

גפני סיכם את הדיון  לגבי נושא החלב בכך שהוא דרש תשובה בתוך שעה. "שר החקלאות הודיע שהוא חותם, האם שר האוצר חותם מיד לאחריו?" אמר גפני.

כתיבת תגובה