האם עובדי דואר ישראל עושים "סיבוב" מחבילות שלא הגיעו ליעדן

בדיון סוער שנערך היום בוועדת הכלכלה בכנסת הטיחו הח"כים טענות קשות נגד התנהלות דואר ישראל * סמנכ"ל דואר ישראל: דוחים בתוקף את הטענות – מתוך 400 מיליון דברי דואר רק 16 אלף לא נדרשו ב-2017 והטיפול בהם נעשה כחוק

מרכז הסחר המקוון דואר ישראל. צילום יח"צ

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, דנה היום (ב) במכירות פומביות של חבילות בדואר ישראל. הדיון התקיים לבקשת חברת הכנסת עליזה לביא וחברי הכנסת עמר בר לב ומסעוד גנאים, בעקבות תחקיר ששודר לאחרונה בתוכנית "הכל כלול" בערוץ 10, ממנו עלה כי חברת דואר ישראל מבצעת מכירות פומביות של מוצרים מתוך חבילות שלא נדרשו ומכניסה את הרווח לקופתה.

ח"כ עליזה לביא אמרה כי מהתחקיר עלה כי בדואר נשארות חבילות המוגדרות "עלומות" והן מועברות למכירה פומבית, המתקיימת אחת לחצי שנה, שרוב המשתתפים בה הם עובדי הדואר. "מישהו עושה עלינו סיבוב, הופתעתי לגלות שהמכירות התקיימו כבר ב-2010, אז דובר על 5 ימי מכירות. ממש 'בלק פריידיי' של הדואר", אמרה. היא ביקשה לדעת כמה חבילות עלומות ישנן ומי נתן את האישור למכירתן.

ח"כ בר לב הוסיף כי יש ניגוד אינטרסים במעורבות עובדי הדואר בכירה ובכך שההכנסה מגיעה לקופת החברה. לדבריו, צריך לאסור על עובדי הדואר להשתתף במכירה ולהעביר את הכסף לאוצר. ח"כ מסעוד גנאים אמר כי אם הטענות נכונות זה חמור מאוד.

סמנכ"ל התפעול של חברת דואר ישראל, חיים מזעקי, דחה את הטענות מכל וכל ואמר כי "הדברים שנאמרו בכתבה נוטים ללשון הרע ומטילים רפש ביותר מ-5,000 עובדי הדואר הנאמנים". הוא הוסיף כי הטיפול בדברי הדואר העלומים נעשה לפי החוק, ואמר כי בשנה מתקבלים 400 מיליון דברי דואר, מתוכם רק 16 אלף פריטים עלומים. הוא הוסיף כי 70% מהם מוחזרים לשולח, ובמקרים שבהם לא מאותר השולח הפריטים מאוחסנים למשך 18 חודשים למקרה ומישהו ידרוש אותם. לאחר מכן הם מועברים למכירה פומבית מאחר ותופסים מקום רב.

עוד הוא ביקש להבהיר כי חל איסור על עובדי הדואר להשתתף במכירה, ובעקבות התחקיר אף נעשתה בדיקה ולא אותר ולו עובד אחד שהשתתף בה. "אם יש עובד שחטא נטל בו בצורה חמורה", אמר. סמנכ"ל הדואר במשרד התקשורת, אורן לביאן, אף הוסיף כי לפני כשנתיים ביצע המשרד בדיקה של פעילות אותה יחידה ולא נמצאו דברים שתוארו לכאורה בכתבה.

בעקבות הדברים ביקש היו"ר כבל מנציגי הדואר ומשרד התקשורת לבצע בדיקה נוספת ולהוציא הבהרה לעובדים על האיסור שחל עליהם להשתתף במכירה הפומבית. עוד ביקש היו"ר כבל לבחון את דרכי פרסום המכירות הפומביות, על מנת שהדבר יובא לידיעת הציבור הרחב. כמו כן ביקש לקבל סיכום של דברי הדואר שלא נמסרו בשנת 2017 לפי פילוח הסיבות שגרמו לכך.

"אני לא חושב שצריך למנוע מהם לקבל הכנסות מהמכירה, שכן יש להם הוצאות. 16 אלף חבילות שלא נדרשו זה לא מעט, אבל צריך לזכור שמדובר בסך הכל ב-400 מיליון דברי דואר ואין ספק שחל שיפור דרמטי בחברה. עם זאת הוועדה תמשיך לעקוב אחר תיקון הליקויים", סיכם היו"ר כבל.

 

 

 

 

תגובה אחת ל: "האם עובדי דואר ישראל עושים "סיבוב" מחבילות שלא הגיעו ליעדן"

  1. לדואר ישראל יש אינטרס שחבילות מסין ללא מעקב לא יגיעו
    דואר ישראל לא מתוגמל בעבור מעקב, ולכן רוב החבילות נעלמות

כתיבת תגובה