האקזיט: כך צפויים היזמים החרדים להרוויח עשרות מיליונים

הם רכשו את הקרקע במזרח וויליאמסבורג החרדית מענקית התרופות פייזר ב–12.8 מיליון דולר • בקרוב, עם אישור תב"ע למגורים, צפוי הונם לזנק בשמונים מיליון דולר!

חסידים בוויליאמסבורג. צילום: a katz | שאטרסטוק

קרקע במזרח וויליאמסבורג החרדית שנרכשה לפני ארבע שנים מענקית התרופות פייזר ב–12.8 מיליון דולר, נמצאת כעת בהליך של שינוי התב"ע למגורים. לפי הערכות, אישור תוכנית הבנייה יעלה את שווייה לכ–200–250 מיליון דולר.

למה זה מעניין? כי מי שעומדים מאחורי הפרויקט הזה הם שני יזמים חרדיים: חברת ספנסר אקוויטי בבעלות היזם החרדי ג'ואל גלאק ואיש העסקים החרדי שמעון דושינסקי, אחד מיזמי הנדל"ן הפעילים ביותר באזור.

לפי הפרסום ב'דה-מרקר', אם התוכנית תאושר, היא תגדיל את הונה העצמי של ספנסר — שהסתכם בסוף יוני ב-310 מיליון דולר — ב-55–80 מיליון דולר.

דושינסקי (40) הוא ישראלי לשעבר חסיד ויז'ניץ מונסי, נחשב לאחד מיזמי הנדל"ן הפעילים ביותר בברוקלין והונו הוערך בעבר ביותר ממיליארד דולר. "דושינסקי בנה יותר דירות בברוקלין כמעט מכל אדם אחר, אבל הוא עדיין אנונימי יחסית לציבור", כתבו עליו באחרונה ב-The Real Deal. "אם תראו אותו ברחוב, לעולם לא תוכלו לנחש שהוא אחד מיזמי הנדל"ן המובילים בעיר", צוטט אחד מברוקרי הנדל"ן של ניו יורק.

ספנסר הנפיקה בראשונה אג"ח בבורסת תל אביב ב–2014. יתרת החוב הסחיר של החברה היא כ-600 מיליון שקל.

כתיבת תגובה