"גרמתם נזק בל יתואר לנוסעים בתחבורה הציבורית"

300 מעובדי חברת התחבורה הציבורית 'דן בדרום' גורמים מהבוקר לשיבושים בפעילות החברה בעשרות יישובים בדרום. יושב ראש ההסתדרות במרחב נגב, אמר: "ההנהלה מתבצרת בעמדותיה"

צילום: יח"צ

במחאה על הסחבת הנמשכת זה כמה חודשים במשא-ומתן על הסכם קיבוצי, עובדי חברת האוטובוסים 'דן בדרום' פתחו הבוקר בשיבושים. החברה פועלת ביישובים רבים בדרום, בהם מאות אלפי תושבים – כולל באשקלון, באר-שבע, שדרות, אופקים, נתיבות, קריית-גת, קריית-מלאכי ועוד. השביתה משליכה על חייהם של אלפי חרדים תושבי היישובים הללו, העושים שימוש מידי יום בקווי החברה.

במקביל לשיבוש הנסיעות, העובדים קיימו אסיפת מחאה מול מטה החברה באשקלון.

יושב-ראש ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, מתח היום ביקורת חריפה על התנהלות החברה האם 'דן', ואמר: "הנהלת החברה מתנהלת בשרירות לב קיצונית ובאופן שאינו הולם יחסי עבודה קיבוציים. למעלה מחצי שנה ולאחר ניסיונות הידברות רבים, ההנהלה ממשיכה להתבצר בעמדותיה ולא מוכנה לתת ל-300 נהגי 'דן בדרום' אף תוספת. במידה ולא תהיה התפתחות משמעותית בנושא, לא נהסס להרחיב את הצעדים הארגוניים".

לדבריו, "ההסתדרות תלך עם הנהגים דרך ועד הנהגים להשגת הדרישות  המוצדקות. כל הפגישות עם ההנהלה היו עקרות מחוסר הבנה, קטנוניות וחוסר הבנה מינימלי בתחבורה. בשרירות ליבכם הבאתם לציבור המשתמשים בתחבורה הציבורית נזק בל יתואר".

מחברת 'דן בדרום' נמסר בתגובה: "'דן בדרום' תמשיך לספק כבכל יום את השירות הטוב ביותר לנוסעים. אנו מנהלים משא ומתן מזה מספר חודשים עם נציגות העובדים והיו הסכמות במספר סעיפים  אך עלות דרישות העובדים מגיעה לכ-42 מיליון שקלים בשנה. אנו נשמח אם נציגות העובדים תשיג לנו מימון כזה לדרישותיהם".

 

כתיבת תגובה