הביטקוין לשיא של כל הזמנים. נסחר היום סביב 2,200 דולר

הטלטלות שעבר היום המטבע הווירטואלי היקר ביותר בעולם: בשעות הלילה המאוחרות הגיע לשער של 2,289 דולר, החל מהבוקר הוא מתנדנד סביב שער של 2,200 דולר כאשר בתחילת החודש נסחר סביב 1,400 דולר

ביטקוין | צילום: Anatoly Vartanov, שטארסטוק

אאוצ'. הביטקוין, המטבע הווירטואלי שנסחר לפני שלושה שבועות במחיר שנע סביב 1,400 דולר, ממשיך ומטפס במהירות מסחררת. אמש, בשעות הלילה המאוחרות, הגיע שער המטבע שאיש לא יכול למשש, לסכום שיא של כמעט 2,290 דולר. במשך היום ירד שערו והוא נסחר סביב אלפיים ומאתיים דולר ליחידה אחת.

הטלטלות הללו מאפיינות את הביטקוין מיום היווסדו, או נכון לומר, מאז שפרץ לתודעה הציבורית. רק על מנת לסבר את האוזן, בתוך יממה עמד מחזור המסחר בביטקוין על קרוב למיליארד דולר. מי מעוניין לרכוש מטבע ווירטואלי שהבנקים המסחריים לא מוכנים לפרוט?

מסתבר שהרבה אנשים ולא רק כאלה שזקוקים למטבע מוצפן ואנונימי. במיוחד אנשים שרוצים לבטח את עצמם מפני נפילת מטבע. קחו למשל אדם שצריך להחזיר הלוואה דולרית ומעדיף להחזיק שקלים במקום דולרים מתוך מחשבה שהסיכוי שהדולר יירד גדול מהסיכוי שהשקל ייחלש. כך, אנשים שרוצים לבטח את עצמם מפני ירידה בשער הדולר, מעדיפים לרכוש ביטקוין שערכו רק עולה ועולה.

גם ספקולנטים שנכנסים לשוק כדי לעשות סיבוב קצר, תורמים לעליית השער וגם תעשיית הפייק ניוז סביב כהונת טראמפ תורמת את חלקה בכך שהיא מייצרת אי וודאות סביב עתידו של הנשיא ועתידה של הכלכלה האמריקאית.

אבל, בעוד שהספקולנטים לוקחים סיכון לזמן קצר ובאים לעשות "סיבוב", אלו שנשענים על המטבע הזה כ"ביטוח" בפני נפילת שער הדולר או האירו, שוכחים שמדובר במטבע תזזיתי מאוד שכבר ירד לשפל של 57 דולרים ליחידה. כן. גם זה קרה בעבר. גם התנודתיות המדהימה במהלך היממה האחרונה, מדברת בעד עצמה.

כתיבת תגובה