הברקזיט שבר את הבנק המרכזי; הריבית בבריטניה – 0.25%

הבנק המרכזי של בריטניה חותך את תחזית הצמיחה לשנה הבאה, צופה העמקה באבטלה, ירידה במחירי הנדל"ן ועלייה מהירה באינפלציה. בתגובה הוריד הבנק את הריבית במשק תוך שהוא רומז כי תיתכן הורדה נוספת עד סוף השנה

הבנק המרכזי של אנגליה. צילום :QQ7 , שאטרסטוק

הריבית בבריטניה לא ירדה במשך יותר משבע שנים. היום נפל דבר באנגליה לאחר שהבנק המרכזי של המדינה הודיע בלונדון על הורדת הריבית לרמה של 0.25% בלבד. הבנק הבריטי הצליח להחזיק מעמד במשך כל השנים האחרונות ולא נכנע ללחצי הריבית שנשבו מהיבשת הסמוכה. אך דווקא ההיפרדות מהיבשת גרמה לו להוריד את הריבית.

מארק קרני, נגיד הבנק המרכזי של בריטניה – בנק אוף אינגלנד – כבר אמר לאחר תוצאות משאל העם במסגרתו החליטו אזרחי בריטניה על היפרדות מהאיחוד האירופי, כי הבנק תכנן צעדים מוניטאריים שיאפשרו לו להתמודד עם השלכות ההיפרדות.

בדיון שנערך בבנק נקבע כי הריבית תעמוד כרגע על 0.25% אך בהודעה שפורסמה לציבור נרמז כי ייתכן שתהיה הורדת ריבית נוספת עד סוף השנה. ההערכות הן כי הריבית תרד לרמה של אפס… עוד נמסר בהודעה כי הבנק ירכוש מידי שנה אגרות חוב בסכום כולל של כ-435 מיליארד לירות שטרלינג במטרה להזרים כספים לשוק ולדרבן את הכלכלה המקומית.

אבל היה עוד פרסום שפורסם לצד הודעת הריבית. הבנק המרכזי לא מאמין בצמיחה המקומית בעקבות הברקזיט והוא חותך את תחזית הצמיחה של המשק הבריטי בשנה הבאה בצורה חדה וחריפה ומעמיד אותה על 0.8% בלבד! התחזית הקודמת עמדה על 2.3%. כאילו לא די בכך, הבנק המרכזי אף חוזה העמקה באבטלה, ירידה במחירי הנדל"ן ואינפלציה גבוהה מהצפוי.

 

כתיבת תגובה