הבשורה של השר ליצמן: בית רפואה חדש יוקם באזור הקריות

במפגש ראשי רשויות מהצפון עם שר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן, אמר האחרון כי עד ספטמבר הקרוב יינתנו האישורים הנדרשים לצורך הקמת קריה רפואית חדשה באזור הקריות. ליצמן: דואגים לתושבי הפריפריה

סגן השר ח"כ ליצמן | צילום: דוברות משרד הבריאות

הגיע הזמן להקים בית רפואה לתושבי הקריות שנדרשים לנדוד היום לחיפה שלא לומר נהרייה. במפגש עם ראשי רשויות בצפון, אמר שר הבריאות, חה"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה) כי עד לחודש ספטמבר הקרוב יינתנו האישורים הנדרשים לצורך הקמת קריה רפואית חדשה באזור הקריות. הקריה תכלול בית רפואה כללי, ובית רפואה גריאטרי ופסיכיאטרי.

ליצמן אמר בתום המפגש כי "הדאגה לתושבי הפריפריה ובמרכזה תושבי הצפון בראש סדר היום במערכת הבריאות. לא נשלים עם הפער הבלתי מתקבל על הדעת שקיים בתוחלת החיים בין מרכז לפריפריה. לכן הודעתי היום לראשי הרשויות על האישורים להקמת קריה רפואית חדשה".

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו ל'ביזנעס' בפייסבוק

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הוסיף: "מערכת הבריאות הציבורית נבחנת ביכולת להתמודד עם הפערים בזמינות השירותים בין המרכז לפריפריה. אנחנו מודעים לכך ונותנים עדיפות משמעותית במשאבים הנוספים של המערכת לפריפריה בטווח הקצר ובטווח הארוך. השר ליצמן מוביל את הנושא בנחישות רבה ומביא תוספות למערכת שמצמצמות פערים. אנו נוסיף ונתגבר את הפריפריה בשנים הקרובות".

ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, התייחס לדברים שעלו במפגש, ואמר: "הקמת בית חולים בקריית אתא תיתן מענה לכל תושבי הגליל, המפרץ והישובים הסמוכים. מדובר בהחלטה אמיצה של שר הבריאות שמשמעותה הגדלת תוחלת החיים של תושבי צפון הארץ. הקמת בית החולים היא הגשמת חזון עבור קריית אתא".

כתיבת תגובה