הגרמנים מסתערים על שוק המכוניות החשמליות בישראל

'דלק מוטורס', יבואנית BMW בישראל השיקה את BMW i – הגרסאות ההיברידיות של דגמי המותג. בקרוב יושקו גם גרסאות ה-(PHEV) Plug-in-hybrid החדשות של המותג. הדגמים החדשים יוצגו לראשונה לקהל הרחב בעוד עשרה ימים

חלק מהדגמים החדשים. צילום: יח"צ

טויוטה? הונדה? מיצובישי? לא רק היפניות שולטות בעולם המכוניות החשמליות בישראל. 'דלק מוטורס', יבואנית BMW השיקה היום את BMW i – מכוניות חשמליות מתוצרת החברה.

מדובר ב- BMW i3 החשמלית המלאה – מכונית עירונית שאינה פולטת מזהמים כלל לסביבה המקומית ומתוכננת לקיימות מקיפה, ו-BMW i8 – מכונית הספורט המתקדמת ביותר.

i3 BMWו-BMW i8 הן חלוצות של עידן חדש שבו המנועים מפתחים את העצמה שלהם בדממה כמעט מוחלטת.

unnamed (38)

מבנה Lifedrive

BMW LifeDrive היא ארכיטקטורת הרכב הראשונה שתוכננה במיוחד לניידות חשמלית. כל רכיבי השלדה ומערכות ההינע, כמו גם הסוללה, מותקנים בצורה מאובטחת לחלוטין במודול ההינע (Drive Module). כתוצאה מכך, מודול החיים (Life Module), יכול לשמש בצורה מלאה כחלל חיים שימושי. לראשונה ברכב מייצור סדרתי, תא הנוסעים מיוצר במלואו מקרבון בחוזק גבוה (סיבי פחמן). סיבי הפחמן דקים פי עשר משערה של אדם. הם חזקים במיוחד אבל משקלם הוא מחצית בלבד ממשקל הפלדה. המשמעות היא בטיחות גבוהה יותר, משקל נמוך יותר וזריזות רבה יותר בדרך.

מערכת ההינע eDrive BMW

פיתוח של BMW, מנוע חשמלי חזק וסוללה בעלת קיבולת גבוהה המספקת טווח נסיעה משמעותי.

קיימות חכמה

עיקרון הקיימות Sustainability הוא עיקרון שמנחה אתBMW ולפיו כל מחזור החיים של BMW i3 תוכנן על פי העקרונות של שימור מרבי של משאבים ושמירה מרבית על קיימות.

פיתוח

BMW תכננה את תפיסת הרכב המלאה של BMW i במיוחד עבור ניידות חשמלית. הדבר אינו משפיע רק על העיצוב האווירודינמי של המכונית, אלא גם על החומרים שבהם משתמשים. בכל מקום אפשרי, יושם תכנון בר קיימא או חומרים ברי מחזור.

ייצור

המפעל של BMW i בלייפציג (גרמניה) מקבל את כל אספקת האנרגיה שלו ממקורות מתחדשים, ובכלל זה ארבע טורבינות רוח שמותקנות באתר במיוחד למטרה זו (100% powered by wind energy.) סיבי הפחמן (קרבון) מיוצרים במלואם באנרגיה שמקורה במים (100% water power).

digital retouchwww.pixoleb.com

שימוש

אפס פליטה – וכמעט ללא רעש וריח. נהיגה ב-BMW i אינה רק חוויה מהנה, אלא גם מפחיתה את זיהום האוויר, למשל בערים. חידושים דוגמת תכנית ECO PRO תורמים תרומה נוספת להפחתה של צריכת הכוח ומאריכים את טווח הנסיעה החשמלי.

מחזור

95% מהחומרים המשולבים ב-BMW i3 הם ברי מחזור. אפשר, למשל, להחזיר סיבי פחמן עודפים לתהליך הייצור או למחזר אותם במקומות אחרים. גם את מרכיבי הסוללה אפשר למחזר כאמצעי ביניים לאגירה בתחנות כוח שפועלות באנרגיית השמש או הרוח.

טעינה

טעינה ביתית: ניתן לטעון את המכונית בבית, בצורה נוחה, באמצעות עמדת טעינה ביתית, אשר תסופק ותותקן בישראל ע"י חברת Gnrgy ללא חיוב ללקוח.

טעינה ציבורית: בעמדות טעינה ציבוריות של חברת Gnrgy הפרוסות ברחבי הארץ.

***

BMW i3 היא המכונית החשמלית של BMW. היא חשמלית מלידה תחת הקונספט Born Electric.

מדובר בדגם הראשון בעולם מיצור סדרתי שהוגדר כמכונית בת קיימא בכל השלבים, מהפיתוח של המכונית ועד לייצור ולשימוש היומיומי. כמכונית חשמלית היא אינה פולטת שום זיהום בשימוש צרכני יומיומי.

אבל BMW i3 אינה רק מכונית ירוקה. בזכות מערכת ההינע החדשנית eDrive  BMW ניתן לחוות הנאה טהורה מנהיגה במכונית חשמלית. הודות לזריזות ולכושר.

ההאצה שלה 7.3 שניות בלבד מ 0-100 קמ"ש היא בראש ובראשונה מספקת חוויית נהיגה יוצאת דופן. ההספק של המנוע החשמלי הוא 170 כ"ס, מומנט מיידי 25.5 קג"מ והמהירות המקסימלית 150 קמ"ש.

ל BMW i3 עם סוללת 94 Ah המשווקת בישראל טווח נסיעה מעשי של עד 200 ק"מ בנסיעה בכוחו של המנוע החשמלי. ע"פ נתוני יצרן טווח הנסיעה החשמלי הוא 300 ק"מ.

BMW i3 קובעת אמות מידה חדשות גם בכל הקשור ליעילות וחיסכון: צריכת החשמל של BMW i3 היא חסכונית במיוחד – 12.6 קוו”ט-שעה בלבד ל-100 ק"מ.

מידות: אורך 3.99 מ', רוחב 1.77 מ', גובה 1.58 מ' ,בסיס גלגלים 2.57 מ'. נפח תא מטען 260 ליטר.

unnamed (37)

.

BMW i8 היא ההוכחה כי ניתן לשלב את חזון הניידות העתידית ואת תפיסת הקיימות, יחד עם ה-DNA  של BMW.

כמכונית היברידית נטענת עם שקע טעינה חיצוני, BMW i8 משלבת בין ביצועים של מכונית ספורט לבין צריכת דלק של מכונית קומפקטית. העיצוב, האווירודינמיות והסגנון בכל פרט מוכיחים שדרך חיים בת קיימא אינה מחייבת הקרבה והתפשרות.

בזכות טכנולוגיית ה-PLUG-IN HYBRID החדשנית המשלבת מנוע בנזין TwinPower Turbo 1.5 ליטר המספק 231 כ"ס עם מנוע חשמלי עוצמתי המספק 131 כ"ס נהנים מביצועיים ייחודיים המספקים תאוצה  ל-100 קמ"ש תוך 4.4 שניות, מהירות מרבית של 250 קמ"ש והספק משולב של 362 כ"ס.

ה-BMW i8 פילסה את הדרך הטכנולוגית לדור החדש של  דגמי ה-Plug-in Hybrid החדשים של המותג, העונים לשם – BMW i Performance

מעבר לדגמי BMW i הייחודיים דלק מוטורס משיקה היום  את גרסאות ה Plug-in-hybrid בדגמי הליבה של המותג.

דגמי Performance   i הם דור חדש של מכוניות היברידיות נטענות המשלבות את מיטב טכנולוגיית ה-EfficientDynamics המוכרת והמוערכת של BMW, לרבות מנועי ה-TwinPower Turbo המוגדשים יחד עם יחידת הנעה חשמלית. יחד הם מספקים ביצועים מעולים, טווח נסיעה חשמלי של עשרות ק"מ וחיסכון משמעותי בצריכת הדלק ופליטת מזהמים.

בין המכוניות ניתן למנות את BMW 330e – מכונית סדאן-ספורט יוקרתית, ו-BMW X5 xDrive40e – רכב פנאי-שטח.

דגמים ומחירים:

BMW i3  – 249,000 שקל

BMW i8 – 780,000 שקל

BMW 330e – 290,000 שקל

BMW X5xDrive40e Executive –  495,000 שקל

BMW X5xDrive40e Exclusive –  550,000  שקל

כתיבת תגובה