"הדולר מחכה לנתוני התעסוקה שיתפרסמו ביום שישי"

המטבע האמריקאי מסתובב סביב במרחב שבין 3.9 ל-3.8 שקלים לדולר. לאחר נתוני הצמיחה החלשים (והמעודכנים) של הרבעון השני, יש מי שמעריכים שאפסו הסיכויים להעלאת ריבית בספטמבר. אחרים ממתינים לדוח התעסוקה

דולר - שקל. צילום: Suprun Vitaly | שאטרסטוק

בסוף השבוע יתפרסם דו"ח התעסוקה בארצות הברית. כלכלנים רבים סבורים כי במידה והנתונים יהיו חיוביים, יבחר הבנק המרכזי של ארצות הברית (ה'פדרל ריזרב') להעלות את הריבית בספטמבר. הסיכויים להעלאת ריבית עלו מ-25% ל-33%.

אך בינתיים, החלטת הפד להותיר את הריבית על כנה בשבוע שעבר, יחד עם נתוני הצמיחה המאכזבים (1.5% ברבעון השני), משפיעים גם מצבו של הדולר האמריקאי. נתוני התוצר המאכזבים אמורים להשפיע גם על ציפיות הריבית, ובמילא גם על שערו של המטבע.

במחלקת המחקר של 'FXCM ישראל' אמרו הבוקר (ב) כי "הדולר-שקל ממשיך במומנטום השלילי ונסחר סביב 3.81 שקלים לדולר, וזאת על רקע נתוני הצמיחה המאכזבים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית. על פי נתוני התמ"ג, הכלכלה האמריקנית צמחה ברבעון השני ב-1.2% בלבד, וזאת לעומת צפי של 2.6%.

"הנתונים המאכזבים ציננו מעט את ציפיות הריבית וכמעט בוודאות הורידו מהפרק את האפשרות להעלאת ריבית מצד הפד בספטמבר. ישנן עדיין הערכות כי הבנק יבצע העלאת ריבית בדצמבר, אך אם נתוני המקרו ימשיכו לאכזב הבנק עשוי לדחות את חידוש העלאות הריבית ל-2017. אי הוודאות הזו באשר למדיניות הריבית של הפד מכבידה מאוד על המסחר על הדולר, כאשר כל נתון כלכלי שלילי מצניח את השטר הירוק.

"בהקשר זה, דוח התעסוקה אשר יתפרסם ביום שישי עשוי להיות נתון מפתח. לאחר הדוח הטוב מהמצופה שפורסם בחודש שעבר, נתון חיובי השבוע עשוי שוב לחזק את הציפיות להעלאת ריבית ולחזק את הדולר. הצפי הוא לתוספת של 175 אלף משרות חדשות ביוני. ברמה הטכנית, הדולר-שקל בוחן כעת את הגבול התחתון של הטווח הרחב שבין 3.80 ל-3.90. שבירה מתחת ל-3.80 עשויה להיות רבת משמעות ולהאיץ את הירידה מטה. ייתכן כי במקרה כזה בנק ישראל יבחר להתערב ולבלום את הסחף".

■ רוצים להישאר מעודכנים? לחצו כאן והתחילו לעקוב אחר דף הפייסבוק של 'ביזנעס'

 

כתיבת תגובה